اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هماهنگ‌کننده ارشد دفتر کاهش خطرپذیری بحران سازمان ملل:

اقدامات مطلوبی در زمینه تاب‌آوری شهری در قم انجام شده است

هماهنگ‌کننده ارشد دفتر کاهش خطرپذیری بحران سازمان ملل گفت: نمونه‌های بسیار مناسب و مطلوبی در مورد افزایش تاب‌آوری در مقابل بحران‌ها را می‌توان در قم یافت.

اقدامات مطلوبی در زمینه تاب‌آوری شهری در قم انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کرایک دونکان در دیدار با محمد دلبری شهردار کلانشهر قم ضمن تشکر از شهرداری قم به دلیل فراهم آوردن فرصت بازدید از بافت‌های فرسوده قم اظهار کرد: ارتباط میان شهرها و شناسایی نقاط دارای بافت فرسوده جزو اهداف سفر من به ایران و قم محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال 2008 کشورهای جهان به منظور حل مشکل بافت‌های فرسوده و کاهش خطرپذیری بحران‌ها گرد هم آمدند و کنفرانسی را برگزار کردند.

هماهنگ‌کننده ارشد دفتر کاهش خطرپذیری بحران سازمان ملل با بیان اینکه 50 درصد مردم دنیا تا سال 2010 در مورد تاب‌آوری مسائلی را مورد بررسی قرار داده‌اند، عنوان داشت: مفتخریم که قم دومین شهری است که در این زمینه مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و 500 شهر جهان به بحث تاب‌آوری در مقابل بحران‌ها پیوسته‌اند و کتابی نیز در همین مورد توسط سازمان ملل تدوین شده است.

دونکان با اشاره به 10 اصل موجود در این کتاب ویژه شهرداران و مدیران شهری خاطرنشان کرد: امروز اقدامات جالب توجه شهرداری قم به ویژه در مرکز بحران را مورد بازدید قرار دادم و مشاهده کردم که آموزش‌های خوبی به مدیران و کارکنان داده شده است.

هماهنگ‌کننده ارشد دفتر کاهش خطرپذیری بحران سازمان ملل اضافه کرد: این امر نیازمند مشارکت بخش خصوصی است؛ تجربه نشان داده که در هر شهر باید مردم را در بحث کاهش خطرپذیری مشارکت داد.

وی بیان داشت: نمونه‌های بسیار خوبی در مورد افزایش تاب‌آوری در مقابل بحران‌ها را می‌توان در قم یافت.

دونکان با بیان اینکه سمینار دیگری در سال 2015 با همین موضوع برگزار خواهد شد، گفت: در آن سمینار در مورد مشکلات و تلاش شهرهای گوناگون در مورد مباحث مدیریت بحران بحث و بررسی خواهد شد.

هماهنگ‌کننده ارشد دفتر کاهش خطرپذیری بحران سازمان ملل ضمن آرزوی موفقیت برای شهردار و مجموعه مدیریت شهری قم در زمینه کاهش خطرات ناشی از بحران‌ها تصریح کرد: باز هم از فرصتی که در اختیار من به منظور بازدید از قم قرار داده شده، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: کار ما این است که شهرهای دارای مشکل مشابه را با یکدیگر مرتبط سازیم تا همفکری لازم در این زمینه به منظور تسریع در تقویت تاب‌آوری آنها صورت بگیرد؛ امیدواریم قم شهری پیشرو در اینگونه مسائل باشد.

انتهای پیام/2258/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول