اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز عید قربان در دماوند:

اعیاد اسلامی روزهای رسیدن به وحدت است

خطیب نماز عید قربان در دماوند گفت: عید قربان به دلیل عظمتی که دارد روز تقوای الهی معرفی شده است و در واقع، اعیاد اسلامی روزهای رسیدن به وحدت است.

اعیاد اسلامی روزهای رسیدن به وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی صبح امروز در خطبه‏‌های نماز عید سعید قربان که در مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد، گفت: روز عید قربان 2 حقیقت را برای مسلمان مطرح می‌‏کند.

وی این روز سعید را هم روز قربانی و هم روز دعا دانست و ادامه داد: در این روز با دعا یا قربانی، اگر کسی از گناه کبیره خویش پشیمان بوده و به آن اصرار نداشته باشد، گناهانش بخشیده و دعایش مستجاب می‏‌شود.

خطیب نماز عید قربان در دماوند تصریح کرد: به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، بخشی از قربانی در روز عید سعید قربان باید به مستمندان و فقرا بخشیده شود تا آنان نیز از گوشت قربانی بهره‏‌مند شوند و شخص از برکات این بخشندگی در زندگی برخوردار شود.

وی اعیاد اسلامی به‌ویژه عید قربان را اعیاد وحدت اسلامی برشمرد و افزود: امروز روز اجتماع مسلمین است و مسلمانان به امید این‌که فایده‌‏ای برای هم داشته باشند و از اجتماعات استفاده کنند در کنار یکدیگر جمع می‏‌شوند.

امام جمعه دماوند روز عید قربان را زمانی ارزشمند برای بیداری مسلمانان خواند و تاکید کرد: در این روز تمامی روحانیان باید افراد را با عقاید اسلام آگاه کنند تا نتیجه آن که نجات از سلطه ستمگران است، مشاهده شود.

وی ادامه داد: زمانی عید ما سعید و مبارک خواهد شد که مسلمانان بتوانند دوباره به وحدتی که در صدر اسلام داشتند، برسند.

علاءالدینی عید قربان را روز الگو گرفتن از خلیل خدا، حضرت ابراهیم (ع) خواند و تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) با به قربانگاه بردن فرزندش، ایثار را به حد اعلای خود رساند.

وی عنوان کرد: امروز، روز یاد شهدا و خانواده‌‏های معزز شهداست که فرزندان خودشان را اسماعیل‏‌وار در راه خداوند قربانی کردند.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: امروز ایران به قدرتی رسیده که رئیس جمهور آمریکا با اشتیاق اعلام می‌‏کند که من با رئیس جمهور ایران سخن گفتم و این به برکت خون شهداست.

انتهای پیام/2568/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول