اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

پیام عید قربان برقراری ارتباط با خدا و فقراست

امام جمعه قوچان گفت: پاکی‌ها در عید فطر و قربان دوشادوش یکدیگر بوده و پیام عید قربان برقراری رابطه خوب با خدا و فقراست.

پیام عید قربان برقراری ارتباط با خدا و فقراست

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان،‌ آیت‌الله محمد مروج صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلای قبای شهرستان قوچان برگزار شد اظهار داشت: در رکعت اول نماز عید قربان سفارش به خواندن سوره اعلی شده و این به دلیل معانی بلندی است که در آیات آن نهفته مانند معرفی رمز سعادت و رستگاری دنیا و آخرت.

وی افزود: خداوند تبارک و تعالی در این سوره سه چیز را رمز سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت دانسته که یکی مسئله طهارت و پاکی، دوم یاد خدا و سومین عامل نماز است.

مروج با اشاره به این مطلب بالاترین طهارت را پاکی فکر و ذهن معرفی کرد و یادآور شد: مشکل منافقان نداشتن طهارت در فکر و داشتن تردید درباره خدا، پیامبر و قیامت است و خدا مؤمنین را از داشتن این شک و تردید برحذر داشته است.

وی تصریح کرد: پاکی‌ها در عید فطر و عید قربان دوشادوش یکدیگر بوده و تنها تفاوت در این بوده که در عید فطر فطریه واجب اما در عید قربان برای مردم عادی بجز حاجیان حاضر در مکه قربانی کردن مستحب است و پیام عید قربان برقراری رابطه خوب با خدا و فقراست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان داشتن یاد خدا در برنامه زندگی را امری ضروری دانست و تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی بعضی از مسائل را هم در قرآن کریم و هم در کتب آسمانی دیگر ذکر کرده‌ که یکی از این موارد این است که آخرت هم خیر و برکت داشته و هم باقی است در صورتی که دنیا زودگذر است.

وی خاطرنشان کرد: زندگی باید براساس مشورت‌ پایه‌گذاری شود و نمونه قرآنی این مشورت حضرت ابراهیم(ع) با فرزند خویش در رابطه با فرمان خدا مبنی بر قربانی کردن وی بوده است.

امام جمعه قوچان اذعان کرد: شیطان در کار خود و گمراه کردن انسان جدیت داشته پس باید مومنان نیز در امر دین جدیت داشته باشند و خانواده‌های ایمانی باید شیطان را از خود دور کنند.

انتهای پیام/2202/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول