اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز عید قربان در فیروزکوه:

برائت از دشمنان درس عید قربان است

خطیب نماز عید قربان در فیروزکوه گفت: برائت از دشمنان، درس بزرگ عید قربان است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

برائت از دشمنان درس عید قربان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری صبح امروز در آیین نماز عید قربان در فیروزکوه که در مسجد جامع این شهر برگزارشد با اشاره به فرارسیدن عید قربان، عید بندگی خداوند؛ اظهار کرد: همه ما پیرو انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) هستیم و باید اخلاق نیکو و حسنات آنان را تمرین کنیم.

استیری تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) هنگام ذبح فرزندشان، دستشان نلرزید و ما از این موضوع باید بیاموزیم که در ایثار، گذشت و انجام کارهای خیر باید ثابت‌‏قدم و استوار باشیم.

خطیب نماز عید قربان در فیروزکوه یادآور شد: آن حضرت در زمان حرکت به سوی منا و اجرای فرمان الهی، با ابلیس وسوسه‏‌گر مواجه شد، اما از او برائت جست.

وی تاکید کرد: درس این موضوع، برائت جستن از دشمنان و وسوسه‏‌های شیطانی آنان است.

پیام‏‌های رهبری چراغ راه تمام مسلمانان است

خطیب نماز عید قربان در فیروزکوه همچنین به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‏‌الله الحرام در سرزمین عرفات اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبری، اندیشه و عمل درست در کنار ایمان، اخلاق و مقاومت، راه نجات مسلمانان است.

استیری گفت: ملاحظه پیام‏‌های رهبری در 10 سال اخیر حاکی از طرح موضوعاتی است که معظم‏‌له به آنها توجه ویژه‌‏ای داشته و دارند.

خطیب نماز عید قربان در فیروزکوه افزود: وحدت، بیداری اسلامی، آمریکا و صهیونیسم، آزادی، حقوق بشر، پرهیز از اختلافات، شیعه‏‌هراسی، شیعه‏‌ستیزی و مسئله هسته‏‌ای، مواردی بوده که مقام عظمای ولایت در چند سال اخیر در پیام‏‌های خود به‏‌کار برده و به آنها توجه داشته‌‏اند.

وی ادامه داد: آیاتی که معظم‏‌له در پیام‏‌های خود به‏‌کار بسته‌‏اند نیز تاکید بر صبر، استقامت، وحدت، پرهیز از تفرقه و یاری خداوند است که نشان می‏‌دهد ایشان نگاه خاص و حساسیت ویژه‌‏ای به این موارد دارند.

خطیب نماز عید قربان در فیروزکوه تصریح کرد: پیام‏‌های رهبری چراغ راه را برای تمامی مسلمانان و بلکه مردم جهان روشن می‏‌کند و این پیام‌ها جنبه جهانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در پیام امسال خود به کنگره عظیم حج، مسئله راه نجات مسلمانان را بیان کردند که آن، اندیشه و عمل درست در کنار ایمان، اخلاق و مقاومت است.

استیری تأکید کرد: اگر انقلابیون سوریه امروز نسخه مدنظر مقام معظم رهبری را در نظر داشته باشند، قطعاً به پیروزی خواهند رسید.

انتهای پیام/2568/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول