اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سمنان:

قربانی کردن هواهای نفسانی مختص یک روز نیست

امام جمعه موقت سمنان گفت: عید سعید قربان روزی نمادین بوده و می‏خواهد تبیین کند که قربانی کردن هواهای نفسانی مختص یک روز نیست.

قربانی کردن هواهای نفسانی مختص یک روز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام محمدباقر عبدوس صبح امروز در حاشیه آیینی که در آن هزاران نفر از مردم ولایت‏مدار، دین‏مدار، مؤمن و خداجوی استان سمنان، نماز عید سعید قربان را در اقصی نقاط استان سمنان اقامه کردند، اظهار داشت: عید قربان، یکی از مناسبت‏های مهم دینی و مذهبی است که باید به زیبایی هر چه تمام‏تر گرامی داشته شود.

وی تصریح کرد: خطیبان نماز عید قربان در جای جای کشور اسلامی‏مان در خطبه‏های نماز، مردم را به ادامه دادن راه حضرت ابراهیم (ع) سفارش می‏کنند و امروز باید دانست که ولایت و ولایت‏مداری مهم‏ترین وظیفه مسلمانان است.

امام جمعه موقت سمنان با سفارش مردم به کسب تقوا و رعایت حدود الهی، همچنین توجه به محرومان و نیازمندان در جامعه اضافه کرد: دوری از گناه باید همواره در دستور کار ما باشد.

عبدوس با تبریک عید سعید قربان در خصوص فضایل نماز عید قربان مطالبی بیان کرد و افزود: نماز عید سعید قربان، نشان‏دهنده وحدت و یک‏پارچگی مسلمانان است.

وی ادامه داد: قربانی کردن در روز عید سعید قربان یک حرکت نمادین بوده که می‏خواهد به ما بگوید همواره باید اطاعت‏پذیری برابر خداوند متعال را در سرلوحه امورمان داشته باشیم.

امام جمعه موقت سمنان افزود: قربانی کردن هواهای نفسانی، خودخواهی، کینه، تکبر و تمام بدی‏ها و زشتی‏های خوی انسانی باید رهاورد عید سعید قربان باشد.

عبدوس گفت: نزدیکی به خداوند متعال هزینه دارد و انسان برای تقرب به پروردگار آسمان‏ها و زمین همواره باید باارزش‏ترین، دوست‏داشتنی‏ترین و مورد پسندترین دارایی‏ها و چیزهای خود را قربانی کند.

به گزارش فارس؛ روز گذشته نیز مراسم پرفیض دعای عرفه هم‎زمان با سراسر کشور در 70 مکان شهری و روستایی این استان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول