اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی:

لرستان از بیکاری رنج می‌برد/ اعتراض نمایندگان لرستان به وزیر نیرو

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان لرستان از بیکاری رنج می‌برد، گفت: وزیر نیرو اعلام کرده که سد‌های زاگرس‌نشین اعتبار تعلق نمی‌گیرد که این امر با اعتراض شدید نمایندگان این استان مواجه شده است.

لرستان از بیکاری رنج می‌برد/ اعتراض نمایندگان لرستان به وزیر نیرو

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اللهیار ملک‌شاهی امشب در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در خرم‌آباد با اشاره به اینکه اشتغال در استان لرستان وضعیت مناسبی ندارد، گفت:‌ لرستان متأسفانه چند سال است که مقام نخست بیکاری را در کشور دارد این در حالی است که اکثر خانم‌های این استان در سایت اداره‌ کار جهت اشتغال ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه این استان از لحاظ معیشتی در مضیقه است و خیلی از افراد لرستان امروز پشت‌ نوبت‌‌ نهادهای حمایتی هستند.

ملک‌شاهی تصریح کرد: ما در گذشته ظرفیت‌های استان را خوب بررسی نکرده‌ایم و شهرستان کوهدشت 220 نفر جمعیت دارد و بالای 200 هزار هکتار زمین کشاورزی، این در حالی است که کمتر از 10 درصد از زمین‌های این شهرستان به صورت ناپایداری آبی هستند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حوزه آبریز کرخه قرار داریم و کشکان و سیمره دو رودخانه مهم این استان هستند که باید در بحث سدسازی نهایت استفاده را ببریم اما متأسفانه وزیر نیرو طی نامه‌ای اعلام می‌کند که اعتبار به سد‌های زاگرس‌نشین به ویژه استان لرستان داده نمی‌شود که این امر با اعتراض شدید نمایندگان این استان مواجه شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما امروز به کشورهای زیادی برق صادر می‌کنم اما متأسفانه برخی از مردم استان لرستان از برق محروم هستند و در شهرستان کوهدشت برق به حدی ضعیف است که توان راه‌‌اندازی یخچال‌ها را ندارد.

در ادامه حجت‌الله سوری نماینده مردم سلسله و دلفان با تقدیر و تشکر از استاندار لرستان گفت: انتظار داریم که از این روز به بعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه لرستان حضور داشته باشند.

در ادامه طرح جامع تفصیلی دو شهر سپیددشت و دوره چگنی به تصویب رسیدند.

انتهای پیام/2304/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول