اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی مقام معظم رهبری مطرح کرد

توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسلمانان برای حفاظت از قیام‌های منطقه

مشاور عالی مقام معظم رهبری تأکید کرد: مقام معظم رهبری همواره به مسلمانان تأکید کرد‌ه‌اند که مراقب باشند که این قیام‌ها به سرقت نرود.

توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسلمانان برای حفاظت از قیام‌های منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلامعلی حدادعادل امشب در نشست با اصولگرایان خراسان شمالی به مناسبت سالگرد سفر رهبر انقلاب اسلامی به این استان، اظهار کرد: نباید کشور به سال‌های 76 برگردد و لازم است تا دولت از حوادث 12 سال گذشته درس بگیرد.

وی ادامه داد: اینکه افرادی فکر کنند دوباره بیایند و کشور را به آن درگیری‌ها بکشانند اشتباه می‌کنند.

* استقبال مردم خراسان شمالی از رهبری پرمعنا بود

مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به استقبال مردم خراسان شمالی در سفر سال گذشته رهبری به این استان، اظهار کرد: این استقبال بسیار پرمعنا بوده و در سطح کشور اثر کرد.

حدادعادل با اشاره به اینکه سفر بنده به بجنورد در سالگرد سفر رهبری برای قدردانی از حماسه‌ای بوده که مردم خراسان شمالی آفریدند، متذکر شد: خراسان شمالی اگرچه به لحاظ جمعیت استان بزرگی نیست، لیکن استقبالی که شما مردم رقم زدید حماسه بزرگی بود.

وی با اشاره به اینکه رهبری نیز در رهنمودهای خود در استان سنگ‌ تمام گذاشته و صحبت‌هایی کردند که گفتمان‌ساز شد، تصریح کرد: ما طی یک سال گذشته سعی کردیم که منویات ایشان را به طرق مختلف پیگیری کنیم و بنده سخنرانی خودم را در مسجد قبا تهران در ماه رمضان به سبک زندگی اسلامی اختصاص دادم.

وی یادآور شد: خلاصه، خراسان شمالی بعد از آن سفر برای دوستداران نظام به عنوان محلی که سبک زندگی از سوی رهبر انقلاب اسلامی طرح و مورد تأکید قرار گرفته در اذهان باقی بماند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری اضافه کرد: روز گذشته خدمت مقام معظم رهبری بودم و به ایشان عرض کردم که به مناسبت سالگرد سفر ایشان در بجنورد حضور خواهم یافت، معظم‌له خیلی خوشحال شدند و تأکید داشتند تا سلام ایشان را به عموم مردم این استان ابلاغ کنم.

* ضرورت حفظ انسجام اصولگرایان برای انتخابات آینده

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام اصولگرایان برای انتخابات آینده مجلس، گفت: حفظ انسجام برای آینده به طور حتم اهمیتش بیشتر از گذشته است.

وی گفت: باید همواره وحدت را حفظ و آن را تقویت کرده و اجازه ندهیم تا به خاطر مسائل کم‌اهمیت وحدت مجموعه دچار خدشه شود.

* رهنمودهای رهبری در مورد حج بایستی مورد توجه عموم مسلمانان قرار بگیرد

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه منویات مقام معظم رهبری در مورد حج را برشمرد و ابراز کرد: باید این منویات به عنوان یک منبع خوب قابل توجه عموم مسلمانان قرار بگیرد.

وی با تأکید براینکه این بیانات در قالب یک کتاب در مورد حج قابلیت بالایی را دارد، بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی حرکت در جهان اسلامی به نام بیداری اسلامی شکل گرفته و آرام آرام مسلمانان فهمیدند که به نام اسلام می‌توان قیام و حکومت را به طور اسلامی مدیریت کرد و شما دیدید که در تونس، یمن، مصر چه اتفاقاتی روی دارد.

این مسئول افزود: البته مقام معظم رهبری نیز همواره به مسلمانان این کشورها تأکید کرد‌ه‌اند که مراقب باشند که این قیام‌ها به سرقت نرود.

حدادعادل به توطئه‌های دشمنان برای تفرقه بین مسلمانان اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان اسلام با شعله‌ور کردن مسائلی چون شیعه و سنی تلاش می‌کنند تا مسائل را به جنگ‌های داخلی سوق دهند و این مایه تأسف است که با پول عربستان، قطر و تکفیری‌ها با دولت سوریه که تنها کشور منطقه است و در مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی کرده، وارد جنگ شده و این اوضاع را برای این کشور مسلمان رقم بزنند.

وی با بیان اینکه از سویی شاهد تماشای این رویداد از  جانب صهیونیست‌ها هستیم که به این اوضاع سوریه لبخند می‌زنند، تصریح کرد: این یک نوع و نمونه‌ای است که استکبار به بیداری اسلامی پاتک زده است و از سویی دیگر روزی نیست که در عراق، پاکستان و افغانستان شاهد کشتار با حربه اختلاف بین مسلمانان که از سوی دشمنان اسلام دنبال می‌شود، نباشیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه ایران در قضیه سوریه با موضع‌گیری‌های درست قدرت خود را نشان داده است، گفت: از سویی در سوریه شاهد شکل‌گیری ظرفیتی به استعداد  100 هزار جوان به مثابه بسیج در نظام اسلامی بوده که در پیشبرد برنامه‌های این دولت در خلال جنگ بسیار تأثیرگذار بوده است.

* مردم بجنورد نماینده خوبی را روانه مجلس کرده‌اند

حدادعادل در ادامه با اشاره به اینکه مردم بجنورد نماینده خوبی را به مجلس شورای اسلامی روانه کرده است، گفت: دکتر جعفری از نمایندگان اصولگرای مجلس به معنای واقعی است که از اخلاص و تدین بالایی برخوردار بوده و دین خود را به نظام ادا کرده است.

وی با بیان اینکه از این انتخاب مردم بجنورد باید تقدیر کرد، گفت: ایشان را از یاران رهبری و انقلاب اسلامی می‌دانیم و صرفاً خط ایشان در مجلس خط ولایت است و با تمام وجود در مسیر ارزش‌های انقلاب و دفاع از حقوق مردم هستند.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری اضافه کرد: ما از اینکه در انتخابات 24 خرداد حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری محقق شد خوشحال شدیم و تلاش داریم که حماسه اقتصادی نیز تحقق یابد.

 

حدادعادل تأکید کرد: به دولت در این راستا کمک می‌کنیم که با استفاده از آن حماسه سیاسی بتواند حماسه اقتصادی رقم بزند؛ لیکن باید حماسه‌ای ایجاد شود که عزتمندانه باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما معتقدیم حماسه اقتصادی با دست همه ملت قابل تحقق است، تصریح کرد: این حماسه باید همانطور که حماسه سیاسی با حضور مردم در انتخابات صورت گرفت، تکرار شود و برای تحقق حماسه اقتصادی همه باید کمک کنند.

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما همه مصمم هستیم که به رئیس‌جمهور کمک کنیم تا حجت‌الاسلام روحانی تلاش کند مشکلات حل شود و دلیلی ندارد که مخالف باشیم.

 

* مذاکره با آمریکا در گرو نرمش قهرمانانه است

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در داخل کشور ما صحبت‌هایی برای مذاکره با آمریکا و تلاش برای رفع تحریم انجام می‌شود، اذعان داشت:‌ رهبری در این ارتباط نرمش قهرمانانه را مطرح کرده‌اند؛ از این رو برای هرگونه مذاکرات باید این رویکرد در پیش گرفته شود.

 

حدادعادل با تأکید بر اینکه ما می‌دانیم این تحریم‌ها یک تحمیل به ملت ما است و آمریکایی‌ها هم آن را خوب می‌دانند، عنوان کرد: هیچگاه غنی‌سازی ما از یک حدی تغییر نکرده و مرتباً آنها تأسیسات هسته‌ای ما را کنترل می‌کنند و سال گذشته هم طی بازدید‌هایی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های ما صحه گذاشتند.

 

به گفته مشاور عالی مقام معظم رهبری؛ دشمنان اکنون سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ما در حوزه نفت، بانک مرکزی، سایر بانک‌ها، کشتیرانی و بیمه اعمال کرده‌اند.

 

حدادعادل با بیان اینکه اکنون رئیس‌جمهور می‌خواهد تا از فرصتی که بعد از انقلاب پیش آمده با ادبیات دیگری مشکلات را حل کند، تأکید کرد:‌ البته اصل موضوع بد نیست؛ لیکن باید عزت و حقوق کشور ما حفظ شود.

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ همین آقای اوباما که تلفنی مذاکره کرده و این به اصطلاح سکوت چندین دهه شکسته شد، سه روز بعد طی دیداری عنوان می‌کند که همه گزینه‌ها حتی گزینه نظامی علیه ایران روی میز است.

 

وی اضافه کرد: حرف ما این است که به عنوان عضو آژانس حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مثل سایر کشورها به ما داده شود.

 

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: ملتی که صدها شهید برای اسلام و قرآن داده، از این رو نباید از خود ضعف نشان دهد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به عزل و نصب‌ها در دولت یازدهم اشاره کرد و متذکر شد: توصیه ما به دولت این است که در عزل و نصب‌ها مراقبت کند تا عده‌ای کشور را به سمت‌وسویی خاص نبرند.

انتهای پیام/63002/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول