اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

بیکاری عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی در کردستان است/ وجود 150 هزار نفر بیکار در کردستان

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ریشه بسیاری از آسیب‌ها و افزایش جمعیت زندانیان را بیکاری خواند.

بیکاری عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی در کردستان است/ وجود 150 هزار نفر بیکار در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحسن علوی عصر امروز در بازدید از زندان‌های سنندج، وضعیت زندان را عالی توصیف کرد و افزود: در مجموع فضای زندان مرکزی سنندج رضایت‌بخش است.

وی تصریح کرد: انصافاً خارج از همه تعارفات، زندان مرکزی سنندج با دارا بودن فضایی معنوی، یکی از زندان‌های پاک کشور است.

علوی خاطرنشان کرد: زندان خارج از نام و فضای آن، می‌توان آن را دانشگاه تغییر اندیشه‌ها دانست که موجب تغییر و تحول در افکار و اذهان مددجویان می‌شود و زمینه تغییر نگرش آنان به فضای جامعه فراهم می‌کند.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، بحث مهارت‌اندوزی به عنوان یک اصل در زندان آموزش داده می‌شود که تاثیر بسزایی در تامین معیشت خانواده زندانیان در بعد از آزادی زندانی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های قرآنی و احکام اسلامی مانع از بازگشت زندانیان رهایی از بند اسارت می‌شود چراکه روح این افراد بعد از قرار گرفتن در یک فضای معنوی تلطیف می‌شود.

علوی گفت: نام و فضای زندان به نوعی با واژه مرگ برابری می‌کند که همواره انسان‌ها از آن گریزانند اما برخی افراد خواسته و یا ناخواسته وارد چنین مکانی می‌شوند که اگر این مکان به عنوان یک ندامتگاه برای این افراد باشد، دگربار زمینه مبتلا به آسیب‌های اجتماعی نخواهند شد.

وی تصریح کرد: گاهی افراد به واسطه مسئولیت‌پذیری خانوده جرم‌هایی را مرتکب می‌شوند به این صورت که سرپرست خانواده برای تامین معیشت همسر و فرزندان ناچارا دست به اعمالی می‌زند که جرم محسوب می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ریشه بیشتر جرایم در کردستان را بیکاری دانست و گفت: وجود 150 هزار نفر بیکار برازنده استان فرهنگی کردستان نیست.

وی چاره این کار را ایجاد شغل‌های پایدار با جذب سرمایه‌گذاران دانست و گفت: مسئولان استان باید برای این مهم چاره‌اندیشی کنند.

علوی در پایان سخنان خود گفت: امید است بتوانیم برای زندانیانی که نیاز به حمایت مالی دارند تدبیری اندیشید و مددجویانی که جرایم سنگین‌تری دارند با درخواست‌های به مسئولان قوه قضائیه و مقام معظم رهبری رأفت اسلامی را شامل حال آنان کرد.

انتهای پیام/79001/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول