اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد

ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی در محلات راه‌اندازی می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران از راه‌اندازی ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی در شهرستان محلات در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی در محلات راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباسعلی مطلبی بعد از ظهر امروز در بازدید از مراکز پرورش ماهی شهرستان محلات اظهار داشت: این موسسه با درخواست نماینده مردم محلات و دلیجان در شهرستان محلات و با توجه به قابلیت‌های بالای این شهرستان در تولید ماهیان زینتی احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر محلات یکی از قطب‌های مهم تولید و پرورش ماهیان زینتی است که حجم قابل توجهی از ماهیان تولیدی این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران خاطر نشان ساخت: تنوع تولید ماهی در محلات این منطقه را به یکی از مناطق مهم و استراتژیک کشور در امر تولید ماهی تبدیل کرده است که باید از ظرفیت‌های موجود در این منطقه نهایت بهره را برد.

مطلبی گفت: شهر محلات در حال حاضر از نظر میزان تولید رتبه دوم و از نظر تنوع رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی در محلات یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی بوده است، ادامه داد: این ایستگاه با تخصیص بالغ بر 400 میلیون تومان اعتبار اولیه از محل اعتبارات استانداری و سازمان جهاد کشاورزی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران تاکید کرد: بدون شک با آغاز به کار این ایستگاه شاهد انجام تحقیقات علمی بیشتر در زمینه تولید ماهیان زینتی خواهیم بود.

به گفته وی؛ در نیمه نخست سال جاری 79 هزار قطعه ماهی زینتی به ارزش 141 هزار و 882 دلار به کشورهای عراق و آذربایجان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 160 درصد و از نظر ارزشی حدود 212 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/87008/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول