اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دعوت مخالفان تونس برای برگزاری تظاهرات میلیونی/ الغنوشی: مردم فریب نخورند

ائتلاف مخالفان تونسی خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در بیست و سوم اکتبر جاری شدند و در همین حال رئیس حزب النهضه ضمن محکوم کردن این فراخوان از مردم خواست فریب دسیسه‌ها را نخورند.

دعوت مخالفان تونس برای برگزاری تظاهرات میلیونی/ الغنوشی: مردم فریب نخورند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف مخالفان تونس برگزاری تظاهراتی را در بیست و سوم اکتبر در پایتخت این کشور خواستار شدند.

ائتلاف مخالفان همچنین حزب اسلام گرای حاکم را به تاخیر در آغاز گفت‌وگوهای سیاسی به منظور به تاخیر انداختن روی کار آمدن دولتی مستقل و غیرحزبی متهم کرد.

جبهه نجات ملی که احزابی را از چپ تندرو تا راست میانه رو را شامل می‌شود، از مردم تمام مناطق تونس به ویژه پایتخت دعوت کرد بیست و سوم اکتبر (چهارشنبه هفته آتی) برای درخواست روی کار آمدن دولتی شایسته سالار بسیج شوند.

تاریخی که مخالفان برای برگزاری تظاهرات فراخوان داده‌اند همزمان با دومین سالگرد انتخابات مجلس موسسان است که در اصل قرار بود در مدت یک سال قانون اساسی جدید را تصویب کند.

تدوین قانون اساسی تونس به دلیل عدم توافق بین اسلام گراها و مخالفان به تعویق افتاده است.

ائتلاف مخالفان تونس اسلام گراها را به توطئه چینی رای خریدن زمان و تشدید بحران سیاسی تونس متهم کردند.

از سوی دیگر اسلام گرایان دعوت به تظاهرات مخالفان را به شدت محکوم کردند.

حزب النهضه تاکید کرد: مخالفان با انتخاب سالگرد نخستین انتخابات چند حزبی آزاد تاریخ تونس، می‌خواهند این روز به جای این که روزی شاد باشد، به روز اندوه و خشم تبدیل شود.

راشد الغنوشی، رئیس حزب اسلام گرای النهضه تونس که رهبری ائتلاف حاکم بر این کشور را برعهده دارد از مردم این کشور خواست به دعوت‌های مخالفان برای شرکت در تظاهرات پاسخ مثبت ندهند.

راشد الغنوشی با صدور بیانیه‌ای با اشاره به دعوت جبهه نجات ملی تونس از مردم برای شرکت در تظاهرات میلیونی در بیست و سوم اکتبر افزود: جبهه نجات تونس می‌خواهد این روز را که سالگرد برگزاری نخستین انتخابات آزاد در منطقه است به جای روز شادی به روز خشم تبدیل کند.

الغنوشی از تلاش‌های جبهه نجات تونس برای زیر سوال بردن گفت‌وگوهای ملی در این کشور انتقاد کرد.

روند گفت‌وگوهای ملی تونس از جمعه گذشته متوقف شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول