اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون نابینایان جهرم:

در 13 سال گذشته هیچ نابینایی در جهرم شاغل نشده است

دبیر کانون نابینایان و کم‌بینایان جهرم با بیان اینکه از 13 سال پیش تاکنون هیچ نابینایی در این شهرستان شاغل نشده است، گفت: آن شغل‌هایی که مربوط به نابینایان می‌شود امروز تبدیل به شغل دوم و سوم برخی افراد شده است.

در 13 سال گذشته هیچ نابینایی در جهرم شاغل نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، یاسر کلوانی بعد از ظهر امروز در یک نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با این حال که اداره بهزیستی جهرم برای شرکت مسئولان در این نشست خبری آنها را دعوت کرده بود اما هیچ‌کدام از مدیران دعوت شده حضور پیدا نکرده و این امر جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه 23 مهرماه روز جهانی نابینایان است، افزود: درخواست اداره بهزیستی این بود که روز نابینایان را به شکل یک مراسم جشن برگزار کنیم اما با مشکلاتی که روشندلان جهرمی دارند برگزاری مراسم جشن معنا و مفهومی برای ما نداشت و تقاضا کردیم تا با برگزاری نشست خبری دغدغه‌ها و درددل‌های خود را در جمع اصحاب رسانه مطرح کنیم.

دبیر کانون نابینایان و کم‌بینایان جهرم با بیان اینکه مسئولان این شهرستان در سال‌های گذشته در جشن روز جهانی نابینایان شرکت داشتند، ابراز داشت: جای تاسف دارد که در روز نابینایان در شهر ما حتی یک پیام تبریک توسط مسئول یا ارگانی به روشندلان ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه اعضای کانون نابینایان جهرم در بیشتر عرصه‌های اجتماعی به ویژه انتخابات حضور چشمگیر دارند، بیان کرد: برخی از مسئولان بعد از اتمام انتخابات بسیاری از مسائل و وعده‌ها را فراموش کرده و حتی جواب تماس و اجازه صحبت کردن به ما را نمی‌دهند.

کلوانی با بیان اینکه در جهرم خانواده‌هایی با تعداد چند فرزند معلول زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که والدین این خانواده‌ها چگونه فرزندان خود را اداره می‌کنند.

وی با بیان اینکه اداره بهزیستی وظایف خود را نسبت به نابینایان انجام داده است، گفت: برخی از نهادها و ارگان‌ها تمام مسائل و مشکلات نابینایان را به بهزیستی ربط می‌دهند.

دبیر کانون نابینایان و کم‌بینایان جهرم با بیان اینکه مستمری هر فرد نابینا 45 هزار تومان است، تصریح کرد: این مقدار ناچیز مستمری نیز شامل تمام افراد نابینا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از 13 سال پیش تاکنون هیچ نابینایی در جهرم شاغل نشده است، بیان کرد: آن شغل‌هایی که مربوط به نابینایان می‌شود امروز تبدیل به شغل دوم و سوم برخی افراد شده است.

کلوانی با گلایه از برخی روندهای قانونی در ایجاد اشتغال و مسکن افراد نابینا، گفت: برخی ارگان‌ها شرط آورده را جزو اعطای تسهیلات قرار می‌دهند و این در حالی است که اگر فرد نابینا این میزان آورده را داشت نیازی به گرفتن وام نداشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ورزش نابینایان و گلایه از بی‌توجهی متولیان در این زمینه، ابراز داشت: نابینایان جهرمی در عین حال کمبود امکانات و اعتبارات در مسابقات مختلف کشوری و جهانی حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

دبیر کانون نابینایان و کم‌بینایان جهرم با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان این شهرستان توجهی به ورزش نابینایان ندارد، بیان کرد: حدود یک سال پیش و بدون ترک تشریفات، سالن ورزشی شهید فرجام جهرم در اختیار این کانون قرار گرفت که از درآمد آن هزینه جاری و شرکت در مسابقات تیم نابینایان تامین شود اما در حالی که بیش از هفت ماه از این مهم می‌گذرد اداره ورزش و جوانان به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان فارس تاکید دارد که این سالن ورزشی به صورت قانونی در اختیار کانون نابینایان قرار گیرد، گفت: اداره ورزش جهرم در این زمینه پاسخگوی ما نیست.

کلوانی با بیان اینکه تاکنون سه نامه توسط معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی و دبیر کمیسیون ماده 88 اداره کل ورزش و جوانان فارس در راستای واگذاری این سالن به کانون نابینایان به این اداره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در این نامه عدم تحویل این سالن به کانون نابینایان را خلاف مقررات و تخلف قید کرده اما تاکنون جوابی از طرف اداره ورزش و جوانان داده نشده است.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول