اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دامپزشکی سراب:

کارخانه‌های لبنی شیرها را از واسطه‌ها نخرند / تولید روزانه 350 تن شیر در سراب به روش سنتی

رئیس اداره دامپزشکی سراب از تولید روزانه 350 هزار تن شیر در این شهرستان به روش سنتی خبر داد و گفت: کارخانه‌های لبنی شیر را از واسطه‌ها نخرند.

کارخانه‌های لبنی شیرها را از واسطه‌ها نخرند / تولید روزانه 350 تن شیر در سراب به روش سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، رضا دادخواه بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در فصول پرشیر دام‌ها، روزانه در شهرستان سراب بین 300 تا 350 تن شیر تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس دامپزشکی سراب با بیان اینکه هم‌اکنون 12 مرکز جمع‌آوری شیر در سطح شهرستان فعال هستند، ادامه داد: در این مراکز مسئول فنی هر روز شیرها را از لحاظ کیفیت و قابل مصرف بودن مورد آزمایش قرار می‌دهد و شیرهای جمع‌آوری شده در این مراکز بهداشتی و قابل مصرف هستند.

وی در پاسخ به گلایه‌های برخی مدیران کارخانه‌های لبنی سراب در مورد پایین بودن کیفیت شیرهای تولیدی تاکید کرد: کارخانه‌های لبنی شیرهای مصرفی خود را از مراکز جمع‌آوری تهیه کنند و از واسطه‌ها شیر خریداری نکنند.

رئیس اداره دامپزشکی سراب بر عدم امکان نظارت‌های فنی و بهداشتی بر شیر توزیع شده از طرف واسطه‌ها تاکید کرد و گفت: جمع‌آوری شیر در مراکز مجهز جمع‌آوری شیر در دو نوبت صورت می‌گیرد و با توجه به امکانات سردخانه‌ای موجود در این مراکز دوازده گانه زمان طلایی رساندن شیر به کارخانه‌ها چندان در کیفیت شیر تأثیری ندارد.

این مسئول در حوزه دامپزشکی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود قدمت و پر آوازه بودن لبنیات منطقه سراب هیچ برند فراگیری از لبنیات تولیدی در این شهر وجود ندارد، تصریح کرد: بارها به کارخانه داران لبنی پیشنهاد دادیم تا خودشان مراکز جمع‌اوری شیر ایجاد کنند تا شیر مطمئن‌تری را وارد چرخه تولید خود کنند؛ ضمن اینکه نبود شیر صنعتی و دامداری مدرن در شهرستان سراب نیز مزید بر این علت است.

انتهای پیام/60010/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول