اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اعلام کرد

انجام 83 هزار بازدید از مدارس خراسان رضوی توسط 140 بازرس

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی گذشته 140 نفر نیروی آموزش دیده در موارد مختلف از مدارس سطح استان بازدید کردند که تعداد این بازدیدها به 83 هزار مورد رسیده است.

انجام 83 هزار بازدید از مدارس خراسان رضوی توسط 140 بازرس

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، محمدتقی فخریان ظهر امروز در ششمین کارگاه آموزشی تبیین و تشریح اصول اخلاق اداری در جمع مدیران قطب شهید کلاهدوز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان اظهار کرد: نیت خالصانه معلمان تعلیم و تربیت را برکت داده و امروز نگاه به آموزش و پرورش باید همان نیت خالصانه‌ای باشد که انبیا به عنوان معلمان اصلی در تعلیم و تربیت انسان‌ها نهفته داشته‌اند.

وی افزود: اول هر سال تحصیلی یک تولد دوباره با صدق و راستی برای معلمان بوده و باید پس از پایان تحصیل نیز با صداقت از آن خارج شویم.

فخریان با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش باید دروس مرور شده و اهداف کلی و رسالت‌های آن مورد بازخوانی قرار گیرد، یادآور شد: امروز باید سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی 13گانه و برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران توسط مدیران مدارس مورد بازخوانی و مرور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال گذشته با توجه به تمام کمبودهای مالی رتبه‌های خوبی را در سطح کشور به دست آورده؛ به طوری که از نظر تعداد قبولی در کنکور سراسری جایگاه سوم کشور را با داشتن رتبه‌های یک تا 40 کنکور کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه بین مدیر و رهبر یک مدرسه با مدیر یک اداره تفاوت‌های فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: مدیر اداره وظیفه تصدی‌گری امور خدماتی به مردم را بر عهده دارد اما مدیر مدرسه به عنوان رهبر جنس کارش با تربیت انسان و شکوفا کردن استعداد‌های خلیفه خدا بر روی زمین است.

وی ادامه داد: مدیران باید دارای ویژگی‌هایی همچون داشتن چشم‌انداز و نقشه ‌راه و برنامه، شبکه ارتباطی سالم، اعتمادسازی میان دانش‌آموزان، ایجاد مشارکت در فضای آموزشی، کنترل فضای هیجانی استرس‌زا در مدرسه و ایجاد محیطی نشاط‌آور برای دانش‌آموزان باشند.

فخریان خاطرنشان کرد: مدیر مدرسه باید یک مدیریت محیطی داشته باشد نه محاطی و شعار رشد همه دانش‌آموزان را در سطوح مختلف سرلوحه کار خود قرار داده و به فکر شکوفا کردن استعدادهای همه دانش‌آموزان باشد.

وی خراسان رضوی را دارای بیشترین دانش‌آموز در سطح کشور دانست و اضافه کرد: خراسان رضوی دارای یک میلیون و 104 هزار دانش‌آموز و 89 هزار نیروی فرهنگی بوده که سال تحصیلی گذشته را با وجود فراز و نشیب‌های بسیار با موفقیت به پایان رسانده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی گذشته 140 نفر نیروی آموزش دیده در موارد مختلف از مدارس سطح استان خراسان رضوی بازدید به عمل آوردند و این بازدیدها به 83 هزار مورد رسیده است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول