اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان تأکید کرد

بررسی چگونگی آموزش مهارت‎های زندگی در قالب کتاب‎های آموزشی

استاندار سمنان گفت: چگونگی آموزش مهارت‎های زندگی در قالب کتاب‌های آموزشی دانش‎آموزان مورد بررسی قرار گرفته و این امر را باید یکی از دغدغه‎های نظام آموزشی دانست.

بررسی چگونگی آموزش مهارت‎های زندگی در قالب کتاب‎های آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، استاندار سمنان با مدیرکل و جمعی از معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان دیدار و گفت‎وگو کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این دیدار، گزارش جامعی از روند فعالیت‎ها و برنامه‎های آموزش و پرورش استان سمنان ارائه کرد.

استاندار سمنان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سمنان را استان علم و اخلاق خواند و افزود: قابلیت‎ها و ظرفیت بالا در حوزه آموزش و پرورش در این استان نشان از بنیه بالای علمی و فرهنگی استان سمنان دارد.

محمد وکیلی افزود: مجموعه آموزش و پرورش استان سمنان باید با همگون کردن مجموعه در استان سمنان با استفاده از فرصت‎ها و رفع موانع و تهدیدها در جهت ارتقای جایگاه علمی و بالا بردن آگاهی و بصیرت اجتماعی استان سمنان در سطح کشور گام بردارد.

وکیلی با اشاره به تهدیدات در حوزه آموزش و پرورش افزود: خلأ جدی که در نظام آموزش و پرورش وجود دارد، عدم توجه به آموزش اصول و مبانی مهارت زندگی در تربیت نسل جدید دانش‎آموزان و آینده‎سازان این کشور است.

وی خاطر نشان کرد: چگونگی آموزش مهارت‎های زندگی در قالب کتاب‎های آموزشی دانش‎آموزان مورد بررسی قرار گیرد که این امر را باید یکی از دغدغه‎های نظام آموزشی دانست.

استاندار سمنان توجه به بعد اخلاقی و اجتماعی دانش‎آموزان را ضروری دانست و افزود: با توجه به اقتضای سنی و وجود روحیه احساسی در دانش‎آموزان مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان باید در خصوص آگاه‎سازی و افزایش بصیرت اجتماعی و فرهنگی آنان تلاش و از بروز ناهنجاری‎های اخلاقی جلوگیری کرد.

وی مشکلات اقتصادی و خالی بودن فضای آموزشی به نسبت جمعیت را از دیگر مشکلات بخش آموزش و پرورش دانست.

وکیلی با تأکید بر استفاده از فرصت‎ها و با بهره‎گیری مناسب از امکانات و تجهیزات و مدیریت صحیح افزود: مدیران و مسئولان آموزش و پرورش نباید مدرسه‎سازی و مسائل عمرانی را دغدغه ذهنی خود قرار داده و از هدف اصلی باز نمانند.

وی در پایان به برنامه‎ریزی مناسب برای اوقات فراغت دانش‎آموزان اشاره کرد و افزود: مسئولان آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان باید فضاهای فرهنگی و ورزشی را در اختیار جوانان قرار داده و از امکانات موجود به شکل صحیح بهره‎گیری شود.

وی در پایان برای مسئولان پرتلاش آموزش و پرورش استان سمنان آرزوی توفیق و از زحمات آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام/2249/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول