اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت تمرد با حضور سیسی در انتخابات ریاست جمهوری/ تظاهرات اخوان در قاهره

جریان تمرد در بیانیه‌ای اعلام کرد از تصمیم وزیر دفاع این کشور برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر حمایت می‌کند؛ از سوی دیگر نیز حامیان مرسی بعد از برگزاری نماز عید قربان در قاهره تظاهرات کردند.

مخالفت تمرد با حضور سیسی در انتخابات ریاست جمهوری/ تظاهرات اخوان در قاهره

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «انباء مسکو»، «جریان تمرد» در بیانیه‌ای اعلام کرد که از تصمیم «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع این کشور برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر حمایت می‌کند.

این جریان تأکید کرد که تلاش برخی برای حضور وی در انتخابات به این دلیل است که افکار عمومی را قانع کنند که آنچه در 30 ژوئن اتفاق افتاده کودتا بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده که حضور وزیر دفاع در انتخابات به معنای نابودی ارتش مصر به عنوان تنها ارتش عربی در منطقه بعد از نابودی ارتش عراق و سوریه است.

از سوی دیگر نیز بعد از برگزاری نماز عید قربان در قاهره، ده‌ها تن از حامیان مرسی و گروه اخوان المسلمین با حضور در برابر مسجد عمرو عاص در بخش قدیمی قاهره به حصر محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر اعتراض کردند و آن را کودتا علیه مشروعیت دانستند.

در همین راستا و از بیم تظاهرات حامیان مرسی نیروهای امنیتی مصری میدان «النهضه» را مسدود کرده اند و تدابیر شدید امنیتی در ورودی‌ها و خروجی‌های اطراف سد اسوان اتخاذ شده است.

نیروهای امنیتی همچنین در میدان‌های «طلعت حرب» و «عبدالمنعم ریاض» مستقر شده‌اند و اعتراضات حامیان مرسی در برابر مسجد «الاستقامه» در جیزه ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول