اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد

فعال شدن 42 اکیپ دامپزشکی برای بازرسی لاشه‌های قربانی

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از فعال شدن 42 اکیپ دامپزشکی برای نظارت و بازرسی بیشتر از لاشه‌های دام قربانی در سطح استان اردبیل خبر داد.

فعال شدن 42 اکیپ دامپزشکی برای بازرسی لاشه‌های قربانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی صبح امروز در جلسه هماهنگی اکیپ‌های سیار بازرسی و نظارت دامپزشکی در آستانه عید قربان در اردبیل اظهار داشت: ما از اولین ساعات عید سعید قربان در قالب‌ اکیپ‌های مختلف در سطح شهر و میادین اصلی حضور پیدا کرده و سعی خواهیم کرد برای مردم خدمات مناسبی را ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان اردبیل با بسیج تمام نیروهای متخصص و کارشناس خود در امر بازرسی گوشت قربانی وارد شده و سعی خواهد کرد اقدامات پیشگیرانه را در تامین سلامت گوشت سالم مردم و جلوگیری از برخی سوء استفاده در این رابطه انجام دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: در کنار فعالیت ناظران بهداشتی با هدف اطمینان‌بخشی مردم در ذبح شرعی دام‌ها بیش از هفت نفر از روحانیون در این طرح یاریگر ما خواهند بود و بر ذبح شرعی نظارت خواهند کرد.

صالحی به مردم اطمینان داد که تمامی گوشت‌های دارای مهر دامپزشکی، زمان تولید و انقضا از سلامت و بهداشت کامل برخوردار است و همه باید سعی کنیم تا با توجه به این نشانه‌ها و مشخصات تعیین شده نسبت به گوشت مصرفی خود اطمینان و اعتماد داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: ما آمادگی داریم به صورت رایگان در حضور منازل بر دام‌های ذبح شده نظارت داشته باشیم و سلامت و صحت بهداشتی و درمانی آن‌ها را مورد تایید قرار دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان داشت: 42 اکیپ سیار دامپزشکی در تمام شهرهای استان اردبیل انجام وظیفه خواهند کرد و علاوه بر آن اداره دامپزشکی تمامی شهرستان‌ها فردا به حالت آماده باش در آمده‌اند و آماده ارائه خدمات متنوع به هموطنان هستند.

صالحی افزود: این طرح همه ساله با هدف به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ارتقای سطح بهداشت عمومی انجام شده و سعی می‌کنیم سطح آگاهی‌های مردم را نیز در مورد بیماری‌های مشترک افزایش دهیم تا از این طریق از انتقال بیماری‌ها به جد جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود مردم را از کشتار دام در معابر و منازل بر حذر داشت و گفت: انتظار داریم در این زمینه خود مردم که همیشه در کارهای ارزشمند پیشقدم بودند ما را در انجام این کار یاری دهند.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول