اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

رهبر گروه تحریک طالبان پاکستان

تعیین پیش‌شرط قبل از مذاکرات صلح ناشیانه است

«حکیم‌الله محسود» رهبر گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» گفت که برای انجام مذاکرات صلح نباید هیچ پیش‌شرطی از سوی 2 طرف مذاکره کننده تعیین شود.

تعیین پیش‌شرط قبل از مذاکرات صلح ناشیانه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، حکیم‌الله محسود رهبر گروه شبه‌نظامی تحریک طالبان پاکستان گفت که برای انجام مذاکرات صلح نباید هیچ پیش‌شرطی از سوی 2 طرف مذاکره تعیین شود.

وی در بیانیه‌ای که روز گذشته در وزیرستان منتشر کرد، تعیین هر نوع شرط قبل از آغاز مذاکرات را یک حرکت ناشیانه دانست.

رهبر طالبان افزود: دولت و تحریک طالبان هیچکدام نباید پیش‌شرطی را برای مذاکرات تعیین کنند.

محسود همچنین تصریح کرد که اگر دولت خواهان قبول آتش‌بس از سوی طالبان پاکستان است باید در ابتدا حملات هواپیماهای بدون سرنشین را متوقف کند.

چندی پیش، احزاب پاکستان به اتفاق آرا با آغاز روند رسمی مذاکرات صلح با طالبان موافقت کردند.

اگرچه این تصمیم مورد استقبال طالبان نیز قرار گرفت اما 2 طرف پیش‌شرط‌هایی را برای آغاز مذاکرات تعین کردند که مورد موافقت گروه مقابل قرار نگرفت.

از جمله شروط طالبان برای آغاز مذاکرات، اعلام آتش‌بس، خروج کامل نیروهای ارتش از مناطق قبایلی، آزادی زندانیان طالبان و توقف حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی بوده است.

دولت نیز اعلام کرد که تا زمان پذیرفته شدن قوانین پاکستان از سوی طالبان و نیز زمین گذاشتن سلاح از سوی این گروه، حاضر به آغاز مذاکرات نیست.

بنابراین به نظر می‌رسد که دولت و طالبان پاکستان به خاطر این موضوع و نیز به خاطر سنگ‌اندازی‌ برخی گروه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به طور جدی روند مذاکرات صلح را آغاز کنند.

چند روز پیش، «لطیف‌الله محسود» رهبر یک گروه از طالبان پاکستان در افغانستان که گفته می‌شود در حال برقراری ارتباط با گروه‌های مختلف طالبان برای همراه کردن آنها با روند صلح بوده است، در ولایت «لوگر» افغانستان توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شد که این موضوع واکنش تند حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان را نیز در پی داشت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول