اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

پیام هجرت امام حسین(ع) مقابله با ظلم و جور است

امام جمعه دماوند گفت: پیام هجرت امام حسین(ع) استکبارستیزی، به پا خاستن برابر ظالم و مقابله با ظلم و جور است.

پیام هجرت امام حسین(ع) مقابله با ظلم و جور است

حجت‌‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، با اشاره به فرارسیدن هشتم ذی‏‌الحجه سالروز هجرت امام حسین(ع) از مکه به سوی عراق اظهار داشت: یکی از فرازهای مهم زندگی آن حضرت، هجرت تاریخی از مکه به سمت عراق در ایام حج است.

امام جمعه دماوند گفت: مورخان و نویسندگان با تقسیم‏‌بندی هجرت در صدر اسلام به دو هجرت پیامبر از مکه به مدینه و امام حسین(ع) از مکه به عراق، آن دو را در راستای هم و برای یک هدف می‌‏دانند و تفسیر می‏‌کنند.

علاءالدینی افزود: هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه باعث قوت گرفتن دین نوپای اسلام و تبیین و تشریح معارف آن برای بشریت شد.

وی تصریح کرد: در حالی که هجرت امام حسین(ع) از مکه به سوی کوفه، هجرت پیامبر(ص) را ماندگار کرد.

امام جمعه دماوند ادامه داد: چه بسا در آن زمان بنی‌امیه داشتند اسلام را از صحنه روزگار بیرون برده و محو می‌‏کردند و امام حسین(ع) از فرصت ویژه حج که طی حدود 125 پس از حرکت از مدینه به سوی مکه و اجتماع مسلمانان دست داد، برای زنده نگه داشتن اسلام استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: آن امام همام با حرکت از مکه به سوی کوفه به جای عرفات، حماسه‏‌ای آفریدند و ناگهان خبری دهان به دهان و سینه به سینه بین حجاج منتشر شد که حسین بن علی(ع) به عرفات نیامد و به سوی عراق رهسپار شد.

علاءالدینی اضافه کرد: همان‏طور که آن حضرت در وصیت‏نامه خویش فرمودند، هدف ایشان از هجرت احیای سیره جدشان رسول‌‏الله در امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی تصریح کرد: دفاع از اسلام و پایداری و مقاومت برابر دشمنان، درسی است که مسلمانان می‏‌توانند از این هجرت بگیرند.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: مسلمانان برای حفظ دین خدا نباید سر از پا بشناسند و باید از همه ظرفیت‏‌ها و قابلیت‏‌های ممکن برای تقابل با معاندان اسلام استفاده کنند.

وی هشدار داد: مسلمانان باید به هوش باشند که اگر خدای نکرده فعل یا عملی آنان را از خدا و سیر الی‏‌الله دور می‌‏کند، هجرت کرده و همواره مهاجر الی‏‌الله باشند که زمین خدا وسیع است و در زمان مرگ در مورد هجرت نکردن از ما سئوال می‏‏‌کنند.

علاء‏الدینی یادآور شد: امروز مسلمانان نباید برابر استکبار جهانی مظلوم وار زندگی کنند، بلکه همانند سرور و سالار شهیدان از جان و مال و فرزندان خود در جهت تعالی و بالندگی اسلام مایه بگذارند.

انتهای پیام/2568/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول