اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان:

شناسایی موانع نقش بسزایی در سیاست‌گذاری‌های جدید دارد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان گفت: شناسایی موانع نقش بسزایی در سیاست‌گذاری‌های جدید دارد که نرم‌افزار جامع در زمینه شناسایی موانع در کمیته امداد مثمرثمر است.

شناسایی موانع نقش بسزایی در سیاست‌گذاری‌های جدید دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطا افخمی عصر امروز در همایش توجیهی تخصصی مددکاران حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد استان در سنندج، اظهار کرد: کمیته امداد نهادی اجتماعی و تخصصی برای هدایت نیازمندان و محرومین به سمت بهتر زیستن است.

وی از مددکاران به عنوان گلوگاه و نقطه اصلی در ارائه خدمات کیفی به نیازمندان نام برد و افزود: مددکار در بدو ورود مددجو به سازمان باید او را تفهیم کند که اصل حمایت این نهاد برنامه‌ریزی برای توانمندسازی و بهتر زیستن اوست.

وی با بیان اینکه شناخت درست نیازها و استعدادها مددجویان و مراجعین این نهاد توسط مددکاران نقش مهمی در توانمندسازی آنان دارد، بیان داشت: تغییر و توانمندسازی خانوارهای نیازمند زیرپوشش این نهاد نیازمند درک شرایط جامعه است.

به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان، تنها با داشتن اطلاعات صحیح و درست در مورد جامع هدف است که می‌توان برنامه‌ریزی درستی برای توانمند کردن آنها داشته باشیم.

افخمی اصول کار مددکاری را نقشه راه برای تحقق اهداف دانست و افزود: خلاقیت مشاور در تغییر این اصول با توجه به شرایط مراجع در پیشبرد اهداف تاثیر بسزایی دارد و مددکاران ما باید به این سمت حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مددکار اجتماعی به اصول کاری خود اعتقاد کامل نداشته باشد، نمی‌توانند بر روی دیگران تاثیر گذاشته و تغییر ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه طرح مددکار خانواده با مددکار محور در استان کردستان از سه ماهه سوم سال گذشته کلید خورده است، بیان داشت: خوشبختانه طی مدت زمان یاد شده حرکت‌های خوبی با همکاری همه فعالان این عرصه در سطح استان صورت گرفته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان افزود: با تحول ساختاری که در امداد ایجاد شده است مقدمات پیاده‌سازی این طرح فراهم و در گام نخست توانستیم از نظر شکلی و تقسیم‌بندی پرونده‌ها به خوبی گام برداریم.

افخمی برگزاری این جلسه را بخشی از یک فرایند آموزشی برای بیشتر توجیه شدن فعالان حوزه حمایت و مددکاران عنوان کرد و گفت: مطالب ارائه شده در این دوره‌ آموزشی در حقیقت منابع آزمونی است که بعد از اتمام دوره از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر حضور فعال شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی اظهار کرد: بیان مشکلات و تنگناهای سد راه کار و استفاده از تجربیات مسئولین حاضر در جلسه نقش مهمی در پیشبرد هرچه بهتر اجرای طرح مددکار خانواده در استان خواهد داشت.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده آسیب‌هایی در تسریع روند اجرای این طرح وجود دارد ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجربیات و راهکارهای ارائه شده در این دوره آموزشی مشکلات موجود برطرف شود.

افخمی خاطرنشان کرد: براساس تجربه سازمان‌هایی که دانش و تجربیات همکاران را در انجام برنامه‌های مختلف به جریان می‌اندازند از موفقیت بیشتری برخوردار هستند.

وی افزود: ایجاد توازن بین سیاست‌گذار و مجری از دیگر اهداف برگزاری این دوره با حضور مدیرکل تحقیقات و پذیرش مددکاری کمیته امداد امام خمینی در استان کردستان است.

به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان، انتظار می‌رود مددکارانی که در این دوره آموزشی حضور دارند با تسلط و تشخیص بهتر و بیشتری روند توانمندسازی مراجعین این نهاد را هموار کنند.

افخمی با بیان اینکه شناسایی موانع نقش بسزایی در سیاست‌گذاری‌های جدید در هر نهاد و سازمانی دارد، بیان کرد: اجرایی شدن نرم‌افزار جامع در استان گام ارزشمندی در راستای شناسایی موانع از سوی مددکاران خواهد بود.

به گفته وی، با استقرار نرم‌افزار جامع بسیاری از دوگانگی‌ها که در حال حاضر وجود دارد، برطرف می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان در پایان تصریح کرد: این جلسات آموزشی در واقع بستری مناسب برای تبادل تجربیات است و نقش مهمی در تحقق اهداف و آماده کردن مددکاران برای طی مسیر خدمت هرچه بهتر به مراجعین خانواده امداد خواهد بود.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول