اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

شاعران آیینی مروج معارف دینی باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از شاعران آیینی خواست تا با تعهد در سرودن شعر، مروج معارف دینی و احیاگر واقعه غدیر و فرهنگ عاشورا باشند.

شاعران آیینی مروج معارف دینی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، ظهر امروز در دیدار با شاعران آیینی استان یزد در آستانه عید غدیر خم و ماه محرم الحرام اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حال حاضر در جهان وجود دارد، این است که مستکبران در تلاشند تا دل‌ها، مغزها و فکرها را از معارف الهی و انسانی تهی کنند و آنها را در مسیر فرهنگ خود هدایت کنند.

وی افزود: مستکبران به دنبال تهی کردن مغز انسان‌ها هستند تا به زیبایی ظاهر بپردازند غافل از اینکه انسان بی‌مغز مانند اناری است که درون آن خالی و بیرونش زیباست اما با کوچکترین حرکت جز بخار و دود از آن بیرون نمی‌آید.

حسینی کوهستانی تاکید کرد: امروز همه افراد و کسانی که می‌توانند در این مسیر تاثیرگذار باشند، باید وارد عمل شوند و به طور قطع صرف نظر از مسئولیت‌ها، شاعران و هنرمندان در این زمینه نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاعران و هنرمندان می‌توانند با استفاده از ابزار هنر به ویژه شعر، سایر هنرها نظیر هنرهای نمایشی که تاثیرگذاری بالایی دارند، در مسیر مبارزه با این تفکر پوچ مستکبران قدم بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه یکی از کارها و اقدامات مهمی که شاعران آیینی باید به آن بپردازند، تبیین واقعه غدیر است، بیان کرد: غدیر یکی از موارد بسیار مهم در تاریخ جهان اسلام است و عده‌ای در صدد مخدوش کردن این تاریخ هستند.

وی افزود: شاعران آیینی با به خدمت گرفتن شعر و هنر خود می‌توانند در تبیین این واقعه مهم اثرگذار باشند و حقانیت این واقعه و شیعه را به جهانیان اثبات کنند.

حسینی کوهستانی تاکید کرد: غدیر باید تعاریفی هنری نیز داشته باشد تا نسل جوان بتوانند با آن رابطه برقرار کنند و درک و فهم خود را از این واقعه مهم تاریخی افزایش دهند و این کاری است که از عهده شاعران آیینی به خوبی بر می‌آید.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورا خاطرنشان کرد: شاعران و هنرمندان در این رویداد مهم تاریخی نیز نقشی اساسی دارند و می‌تواند با استفاده از ابزار هنر، واقعه عاشورا را از تحریف نجات دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: عاشورا و زندگی امام حسین (ع) و یارانشان، سبکی از زندگی اسلامی است و این سبک باید به عنوان یک الگو با استفاده از ابزار شعر و هنر در میان مردم فرهنگسازی شود.

حسینی کوهستانی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم مکتب مهم عاشورایی را که از مکاتب انسان‌ساز است، ترویج دهیم و در این مسیر به همراهی و همکاری شعرا و هنرمندان نیازمندیم.

وی همچنین با اشاره به نقش شاعران آیینی در مراسم‌ها و نوحه خوانی‌های ایام محرم و صفر عنوان کرد: اشعار باید ریشه در قرآن و روایات و فرهنگ اهل بیت (ع) داشته باشند و هر شعری را بی پایه و اساس وارد هیئات مذهبی نکنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از شاعران آیینی استان یزد خواست: امسال با رویکردی جدید اشعار خود را به مداحان اهل بیت (ع) هم در زمینه واقعه غدیر و هم در مورد عاشورا و امام حسین (ع) و یارانشان ارائه دهند و از اصل این وقایع مهم تاریخ اسلام در اشعار خود پاسداری کنند.

وی از شاعران آیینی به عنوان نیروهای تاثیرگذار در ترویج دین اسلام یاد کرد و اظهار داشت: صدا و سیما با این شاعران همکاری کند و شاعران نیز با قرائت اشعار خود در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و مساجد و حسینیه‌ها و تکایا، مروج فرهنگ اهل بیت (ع) باشند.

انتهای پیام/2464/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول