اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد

افزایش دمای گلستان تا 12 درجه سانتی‎گراد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش دریافتی از هواشناسی استان و کشور از پنج‎شنبه هفته جاری، دمای استان بین شش تا 12 درجه سانتی‎گراد افزایش خواهد یافت.

افزایش دمای گلستان تا 12 درجه سانتی‎گراد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی عصر امروز در جمع کارکنان مدیریت بحران استان اظهار داشت: دلیل وقوع این پدیده، ورود سامانه جوی ناپایدار به استان است که موجب وزش باد گرم در سطح گلستان می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: بر‎اساس گزارش هواشناسی، این تغییرات جوی و افزایش دما تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت و سپس دمای هوا کاهش خواهد یافت.

سمیعی با اشاره به افزایش خطرپذیری جنگل‎ها با توجه به افزایش دما اضافه کرد: افزایش دما به همان میزان تهدید آتش‎سوزی را در جنگل‎های استان افزایش می‎دهد و باید مراقب بود که این اتفاق روی ندهد.

به گفته وی، در این زمان خاص باید دستگاه‎های متولی با برنامه‌ریزی و استقرار نیروهای خود در مناطق جنگلی مانع از هرگونه حریق در این مناطق شوند.

آمادگی دستگاه‎ها برای مقابله با حریق جنگل‎ها

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: طبق گزارش‎های دریافتی اکنون جنگل‎های استان در شرایط خوبی قرار دارند و هیچ‎گونه حریقی نیز گزارش نشده است.

سمیعی یادآور شد: با توجه به حساسیت پارک ملی گلستان هنوز نیروها در این منطقه حضور دارند و با استقرار نیروها در این منطقه برنامه حفاظت از این جنگل‎ و منابع طبیعی برای جلوگیری از حریق احتمالی به شکل پیوسته انجام می‎پذیرد.

وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی متذکر شد: در اخطاریه و اطلاعیه‌های ارسالی بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای مواجهه با حوادث احتمالی تأکید می‌شود.

سمیعی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.

هوای گرگان هم‎‌اکنون ابری و دمای هوا نیز بین 11 تا 21 درجه سانتیگراد متغیر است.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول