اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جیرفت در مجلس:

مشکلات تالاب جازموریان مانند دریاچه ارومیه پیگیری شود

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تالاب جازموریان باید مانند دریاچه ارومیه پیگیری شود و تمام خسارت‌های آن مربوط به ساخت چهار سد بر سر شاخه هلیل‌رود است که یک جفا به منطقه محسوب می‌شود.

مشکلات تالاب جازموریان مانند دریاچه ارومیه پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، فرج‌الله عارفی ظهر ظهر امروز در سومین همایش هم‌اندیشی ستاد توسعه جنوب کرمان اظهار داشت: مردم جنوب از کوه‌های جبالبارز تا کوه‌های بشاگرد همه با هم آشنایی و وابستگی دارند و این نشان از وحدت مردم جنوب کرمان دارد.

وی افزود: در جنوب کرمان باید مدیریت منابع آب به صورت جدی پیگیری شود، روستاهای ما مشکل آب آشامیدنی دارند در حالی که بسیاری از منابع آب ما هدر می‌رود.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید معرفی خوب ظرفیت‌های ویژه کشاورزی توسط یک گروه و به صورت جمعی صورت بگیرد، تصریح کرد: قرارداد شرکت‌های خارجی در برداشت محصولات کشاورزی نشان از همت و اتحاد جنوبی‌‌های استان در این امر دارد و بحث صادرات در جنوب کرمان باید جدی گرفته شود.

عارفی بیان داشت: خیار سبز و گوجه‌فرنگی جنوب کرمان به دلیل آب و خاک مناسب و ارگانیک بودن آن‌ها برای کشورهای خارجی از رضایت خوبی برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه راه‌اندازی پایانه صادراتی جنوب کرمان تحولی عظیم در شکوفایی اقتصاد منطقه دارد، گفت: با این منطقه ویژه اقتصادی شکوفایی منطقه از رشد دو چندان برخوردار می‌شود.

عارفی عنوان کرد: نگرانی شرکت‌های خارجی نبود پایانه‌های صادراتی است که انشاالله با افتتاح فرودگاه جیرفت و منطقه ویژه اقتصادی جازموریان این نگرانی با ضمانت قابل قبولی برطرف شود.

وی با بیان اینکه حیات ما به منطقه جازموریان وابسته است و این مسئله و نگرانی قابل درک است، اظهار داشت: باید بحث تالاب جازموریان مانند دریاچه ارومیه پیگیری جدی شود و تمام خسارت‌های آن مربوط به ساخت چهار سد بر سر شاخه هلیل‌رود است که یک جفا به منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/88004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول