اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان پخش فرآورده‌های نفتی پاسخگو باشند

صف‌های طولانی‌تر از طاقت مردم

عدم استفاده از حداکثر ظرفیت جایگاه‌ها، عدم مدیریت صحیح آنها و خرابی پمپ‌های گاز علت‌های اصلی در ایجاد صف‌های طولانی سی.ان.جی و در نهایت نارضایتی مردم است.

صف‌های طولانی‌تر از طاقت مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استفاده از خودروهای گازسوز سی. ان.جی علاوه بر مزایایی مانند کاهش مصرف بنزین و تاثیر مستقیم بر کاهش آلودگی هوا، به خاطر ارزان بودن قیمت آن مورد اقبال مردم قرار گرفته و روزبه‌روز بر تعداد خودروهای گازسوز افزوده شده است.

با توجه به گسترش خودروهای گازسوز در سراسر کشور و به دنبال آن در شهر تبریز، توسعه جایگاه‌های سوخت سی.‌ان.جی با روند گازسوز شدن خودروها همسو نبود و از این رو مدت‌ها است شهروندان تبریزی با مشکل کمبود جایگاه سی ان جی و خرابی پمپ‌‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و همواره صف‌های طویلی در اغلب جایگاه‌های سطح استان تشکیل می‌شود.

* وقتی مردم آذربایجان‌شرقی در صف‌های سی‌ان‌جی می‌سوزد

روند توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی همسو و هم‌ردیف با تولید خودروهای گازسوز نبود و این امر موجب به وجود آمدن صف‌های طولانی برای سوختگیری شد.

اما مسئله مهم‌تر خراب بودن نیمی از پمپ‌های جایگاه‌های سی.ان.جی است که موجب طولانی‌تر شدن صف‌های این جایگاه‌ها می‌شود.

عدم استفاده از حداکثر ظرفیت جایگاه‌ها، عدم مدیریت صحیح آنها و خرابی پمپ‌های گاز علت‌های اصلی در ایجاد صف‌های طولانی سی ان جی و در نهایت نارضایتی مردم است.

رانندگان که در صف‌های چند صد متری جایگاه سی ان جی در تبریز منتظر گذر زمان و رسیدن نوبت سوختگیری هستند، معتقد هستند همیشه نیمی از پمپ‌های گاز سی ان جی در جایگاه‌های سوخت به طور مرتب خراب است و این موضوع باعث ایجاد صف‌های طولانی در خیابان‌ها و مقابل جایگاه‌های سی ان جی می‌شود.

هرگونه مشکلی در تعطیلی جایگاه‌های سی.ان. جی به غیر از تامین گاز بر عهده مسئولان پخش فرآورده‌های نفتی است

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت جایگاه‌های سی.ان.جی استان آذربایجان شرقی گفت: این شرکت برای 150 جایگاه سی.ان.جی در استان گازرسانی کرده است که از این تعداد 119 جایگاه فعال هستند.

وی افزود: چهار جایگاه سی.ان.جی در استان به علت بدهی تعطیل است که شرکت گاز استان برای وصول مطالبات 30 میلیارد ریالی از مراجع قضایی اقدام کرده است.

دینی فعال نبودن 27 جایگاه سی ان جی دیگر در سطح استان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: نگرش شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی به جایگاه‌های سی ان جی همانند یک کارگاه یا واحد صنعتی است صرفا این شرکت مسئولیت تامین گاز این جایگاه‌ها‌ مسئولیت دارد و هیچ‌گونه نظارتی ندارد.

وی تصریح کرد: مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان باید درباره مسائل جایگاه‌های سی ان جی به غیر از تامین گاز پاسخگو باشند و هرگونه مشکلی در تعطیلی بر عهده خود آنهاست.

تعطیلی جایگاه‌های سی.‌ان.‌جی به هیچ عنوان مربوط به شرکت گاز نیست

دینی بار دیگر تاکید کرد: شرکت گاز به تمام 150 جایگاه مورد بهره‌برداری شده گازرسانی کرده ولی دلیل تعطیلی آنها مربوط به بخش گاز نیست و تعطیلی جایگاه‌های سی‌ان‌جی به هیچ عنوان مربوط به شرکت گاز نیست.

دینی اضافه کرد: تنها موردی که می‌تواند تعطیلی جایگاه‌های مربوط به شرکت گاز باشد وجود بدهی جایگاه است که آن هم بعد از طی مراحل خاص صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شرکت گاز استان برای گازرسانی به جایگاه‌های سی‌ان‌جی در تمام نقاط آذربایجان‌شرقی آمادگی دارد، گفت: شرکت گاز از نظر فنی نیز هیچگونه مشکلی برای گازرسانی به جایگاه‌های تغذیه سوخت سی‌ان‌جی خودروها ندارد.

اما توسعه استفاده از خودروهای گازسوز تنها با تبلیغات و اقدامات اقناعی برای توجه مردم به این حوزه امکان‌پذیر نیست بلکه باید زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از این خودروها فراهم شود تا اقبال گسترده مردم برای استفاده از این امکانات با سرخوردگی مواجه نشود.

از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم برای توسعه ناوگان خودروهای گازسوز، ایجاد جایگاه‌های سوخت‌رسانی به این خودروها است که از بدو ورود آنها به بازار مورد توجه قرار گرفت اما روند توسعه این جایگاه‌ها همسو و همتراز با تولید خودروهای گازسوز نبود و این امر موجب به وجود آمدن صف‌های طولانی برای سوختگیری شد.

بر اساس این گزارش، همچنان مردم منتظر هستند مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان آذربایجان شرقی درباره صف‌های طولانی جایگاه‌های سی ان جی و خراب بودن پمپ‌های گاز برای مدت طولانی پاسخگو باشند.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول