اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس یزد:

کمبود اعتبار اصلی‌ترین مشکل اورژانس یزد است

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد با اشاره به اینکه مشکلی اصلی در اورژانس، مشکلات اعتباری است، گفت: در مجموع 5 میلیارد ریال اعتبار برای یک سال مرکز فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته شده که با این اعتبار عملا نمی‌توان فعالیتی داشت.

کمبود اعتبار اصلی‌ترین مشکل اورژانس یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسن نجفی پیش از ظهر امروز در مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع 5 میلیارد ریال اعتبار برای یک سال مرکز فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته شده که با این اعتبار عملا نمی‌توان فعالیتی داشت، اظهار داشت: عمر ناوگان اورژانس یزد به سر رسیده در حالی که به دلیل کمبود اعتبار، توان نوسازی آمبولانس‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌های استان یزد از نوع بنز آلمان هستند، افزود: برخی از آمبولانس‌ها عمری هشت ساله دارند و برخی نیز از 10 سال فراتر رفته که نیاز به نوسازی دیده می‌شود.

این مسئول، هزینه تعمیرات و نگهداری خودروهای مرکز فوریت‌های پزشکی را بسیار بالا خواند و بیان داشت: متاسفانه تامین قطعات یدکی آمبولانس‌ها دشوار است و حتی در کشور نیز این قطعات پیدا نمی‌شود ضمن اینکه از قیمت بالایی هم برخوردار هستند و این موضوع مجموعه اورژانس را با مشکل مواجه کرده است.

نجفی در بخشی از سخنان خود به تشریح وضعیت تجهیزات اورژانسی در استان یزد پرداخت و بیان داشت: در بحث تجهیزات اورژانس، نسبت به کشور در وضعیت بهتری قرار داریم اما نیاز است آمبولانس‌های جدید جایگزین شود.

وی عمر مفید آمبولانس را 10 سال خواند و گفت: با این وجود آمبولانس‌های موجود در استان یزد به دو گروه تیپ B و تیپ C  تقسیم شده‌اند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد اضافه کرد: آمبولانس‌های تیپ C برای خدمات ویژه در نظر گرفته شده که مجهز به شوک و تنفس مصنوعی است.

وی ادامه داد: مرکز فوریت‌های پزشکی در استان یزد با 300 نفر پرسنل، 42 پایگاه امداد شهری و جاده‌ای و نیز 65 دستگاه آمبولانس ارائه خدمت می‌کند.

نجفی با اشاره به حساسیت در انجام ماموریت‌های اورژانس تصریح کرد: رسیدگی به ماموریت‌های ترافیکی در صدر اقدامات اورژانس قرار دارد به طوری که 35 درصد از ماموریت‌های این مرکز مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات بوده است.

وی با بیان اینکه در حوادث ترافیکی، خودرو، انسان و جاده نقش موثری دارند، عنوان کرد: ایران در بین 178 کشور جهان از نظر حوادث ترافیکی و تلفات ناشی از آن جزو 10 کشور اول محسوب می‌شود.

رئیس اورژانس یزد، رسیدگی به بیماران قلبی را در ردیف دوم ماموریت‌های اورژانس برشمرد و گفت: هشت درصد از ماموریت‌های اورژانس به بیماران قلبی مربوط می‌شود و به ترتیب سایر حوادث مانند غرق‌شدگی، سقوط از ارتفاع و ... در ردیف‌های بعدی ماموریت اورژانسی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سقوط از ارتفاع در ماه‌های شهریور و مهر شایع است، افزود: بیشترین حوادث سقوطی در نواحی روستایی استان اتفاق می‌افتد که به دلیل سقوط از درخت گردو و بی‌احتیاطی افراد، حادثه ساز می‌شود.

رئیس اورژانس یزد از جمله نیازهای اورژانس یزد را احداث 18 پایگاه روستایی و سه پایگاه شهری در استان یزد برشمرد و خواستار مشارکت خیران برای ایجاد پایگاه‌های مرکز فوریت‌های پزشکی به منظور کمک رسانی و نجات جان هموطنان عنوان کرد.

وی ادامه داد: ایجاد پایگاه در جاده خضرآباد، ده‌بالا، ابرکوه، هرات و مروست، جاده کوه‌بنان به بافق، بهاباد به چادرملو، بهاباد به آسفیج، ندوشن، جاده خود در نصرآباد و ... از ضروریات است و به شدت به این پایگاه‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام/90004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول