اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توافق راه و شهرسازی و شهرداری

38 هکتار زمین برای انتقال آهن‌فروشان پیش‌بینی شد/ تحویل زمین با نازل‌ترین قیمت

اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری اردبیل توافق کردند تا 38 هکتار زمین با قیمت مناسب برای انتقال میدان بزرگ آهن‌فروشان اردبیل به خارج از شهر اردبیل تحویل شود.

38 هکتار زمین برای انتقال آهن‌فروشان پیش‌بینی شد/ تحویل زمین با نازل‌ترین قیمت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه کمیسیون معاملات شورای شهر اردبیل که صبح امروز برگزار شد، بحث ساخت و سازهای محدوده شهر و تعیین تکلیف اراضی بایر و بلاء‌استفاده مطرح شد که یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در این خصوص اظهار داشت: باید در داخل شهر تکلیف کاربری‌های مختلف مشخص شود تا شهر وضعیت سر و‌ سامان یافته و مناسب پیدا کند.

رحیم آقازاده عنوان کرد: نباید با بلاءتکلیف گذاشتن زمینی در محدوده شهر و یا شهرک‌ها مردم را نسبت به اقدامات شهرداری بدبین کرد چرا که باید به صورت فنی مشخصات و مختصات اراضی مختلف با کاربری‌های مشخص معلوم شود.

وی ضرورت اقدامات پیشگیرانه در کاهش برخی از آسیب‌ها در این مناطق را یادآور شد و افزود: بنده امیدوارم در ممیزی‌هایی که سالانه انجام می‌شود در این باب اقدامات اساسی صورت گرفته و وضعیت اراضی بلاءتکلیف و بایر مطرح شود.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: بر اساس توافق شهرداری و راه و شهرسازی استان اردبیل قرار شده است به قیمت 430 میلیون تومان 38 هکتار اراضی برای میدان آهن‌فروشان به خارج از شهر اختصاص یابد که در این زمینه قرار شد تصمیم‌گیری نهایی در صحن علنی شورا انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل همچنین در این جلسه به چهار بند توافق اداره راه و شهرسازی اردبیل با شهرداری ایراد قانونی گرفتند که مقرر شد با طرح این موضوع در صحن علنی شورا و توضیحات شهردار تصمیم‌گیری در این زمینه انجام شود.

اداره راه و شهرسازی استان اردبیل اخیراً در نامه‌ای به شهرداری اعلام کرده بود که از اول مهر ماه مبلغی از بابت تخفیف پروانه ساختمانی بافت فرسوده به شهرداری پرداخت خواهد کرد که این موضوع همچنان از مسائل مهم و مطرح در شورای شهر است که اعضا در مورد آن دیدگاه‌های مختلفی دارند و اغلب بر این عقیده هستند که نباید این تخفیف حذف شود چرا که حذف آن به رکود در ساخت و ساز بافت فرسوده کمک می‌کند.

انتهای پیام/62003/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول