اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنجان:

تیم مذاکره‌کننده ایران در ژنو با تمام قوا از مواضع نظام حفاظت کند

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: گروه 1+5 با تمام صداقت خود در مذاکرات حاضر شود و تیم مذاکره کننده ایرانی با قوت تمام از مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کند.

تیم مذاکره‌کننده ایران در ژنو با تمام قوا از مواضع نظام حفاظت کند

مجید منصوری‌بیدکانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون الزامات و انتظارات از مذاکرات ایران و 1+5  که قرار است 23 و 24 مهرماه (15 و 16 اکتبر) در ژنو برگزار  شود، اظهار کرد: مسلماً جمهوری اسلامی ایران با توجه به تغییراتی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری در حوزه اجرایی داشته با تیم جدید و نگاه نو در حوزه سیاست خارجی پای به مذاکرات می‌نهد، اما همچون گذشته امیدوار است 1+5 با حسن نیت و با هدف مذاکره جدی و واقعی روانه ژنو شود و این تغییرات هرگز به معنی تغییر مواضع  و اصول نظام تلقی نمی‌شود و محتوا و باطن سخنان قطعاً همچون مذاکرات قبل خواهد بود.

وی بیان کرد: در تایید سخنان و ادعای ما همین بس که وزیر امور خارجه فرانسه چندی پیش در جمع اصحاب رسانه‌های  جهان بر این نکته تاکید کردند که محمدجواد ظریف دقیقاً همان اصول و مواضعی را در امر انرژی هسته‌ای که سعید جلیلی مطرح می‌کرده است تنها با ادبیات جدیدی بیان می‌کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس نهم تصریح کرد: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی ایران در دور جدید مذاکرات قطعاً از حقوق مسلم خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و به خصوص هر پیشنهادی که در آن هر یک از حقوق ایران لحاظ نشود رد خواهد شد که در این چارچوب بر اساس سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران می‌توان تاکید کرد که تعلیق غنی‌سازی، پیشنهاد خروج اورانیوم از ایران، تعطیلی فردو یا آب سنگین اراک از جمله خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و اساساً مطابق مواضع پیشین مقامات جمهوری اسلامی ایران اصل غنی‌سازی قابل مذاکره و چانه‌زنی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در مذاکرات آتی  باید گروه‌های غربی آمریکایی 1+5 به این مطلب برسند که پیش‌شرط فتح باب گفت‌وگو و مذاکره بین ایران و 1+5 قائل بودن و به رسمیت شمردن حق غنی‌سازی اورانیوم و استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه کشورهای عضو ان پی تی از سوی کشورهای 1+5 است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز کرد: توصیه و نصیحت ما به گروه 1+5 در راستای رسیدن به نتایج مثبت و عملی برای هر دو طرف مذاکره این است که ادیبات صحبت و سخن خود را  با ایران تغییر داده و از باب تهدید و بیان این جمله که «همه گزینه ها علیه ایران روی میز است» وارد نشوند و بیشتر سعی کنند بر فضای عقلانیت و منطق و انصاف کار را پیش ببرند.

وی گفت: صریح باید اظهار کرد که چنانچه هر کدام از کشورهای گروه 1+5  الخصوص آمریکاییان در این مذاکرات تحت فشار سایه سنگین لابی صهیونیستی قرار گیرند و استقلال رأی و نظر خود را از دست بدهند، قطعاً در رسیدن به نتایج موثر خلل و معضلاتی پیش خواهد آمد.

منصوری عنوان کرد: انتظار ما به عنوان نمایندگان مردم از مذاکره آتی ژنو این است که گروه 1+5 با تمام صداقت خود در مذاکرات حاضر شود و امیدواریم که دولتمردان آمریکایی بیشتر به واقعیات نزدیک شوند و تیم مذاکره کننده ایرانی با قوت تمام از تمام دستاوردهای عملی و مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ و حراست کند.

انتهای پیام/63001/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول