اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یزد/

26 هزار مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های مایع و فسیلی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: با بهره‌برداری از چند طرح گازرسانی در یزد، 26 هزار مترمکعب گاز طبیعی، جایگزین سوخت‌های مایع و فسیلی می‌شود.

26 هزار مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های مایع و فسیلی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا پیله‌ور، ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های گازرسانی به صنایع استان یزد اظهار داشت: در شش ماه ابتدای سال جاری، پروژه‌های گازرسانی به 47 گلخانه و 139 واحد صنعتی انجام شده است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ ها، شامل طرح‌های عمده و جزئی بوده است که از جمله آنها می‌توان به گازرسانی به شرکت کاشی، فولاد، مقوا، آجر و ماکارونی و ... اشاره کرد.

پیله‌ور با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اهمیت گازرسانی به صنایع در کاهش آلودگی محیط زیست خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌‌ها، بیش از 26 هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع و فسیلی می‌شود.

وی همچنین گازرسانی به صنایع را عامل مهم رونق اقتصادی دانست و اعتبار صرف شده برای گازرسانی به این صنایع را 14 میلیارد و 14 میلیون ریال و هزینه گازرسانی به گلخانه‌ها را یک میلیارد و 175 میلیون ریال میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد بیان کرد: تاکنون در استان یزد حدود 4هزار مشترک عمده و جزء صنعتی، هزار و 323 گلخانه و 43 جایگاه CNG  به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند.

وی همچنین با تشریح روند گازرسانی به شهرهای هرات و مروست و خضرآباد اظهار داشت: این پروژه‌ها در دست اجراست و در صورت تامین اعتبار، پیش‌بینی می شود بخشی از مشترکان این مناطق تا پایان سال جاری از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

پیله‌ور یادآور شد: برای گازرسانی به خضرآباد به اعتباری بالغ بر 6میلیارد تومان نیاز است و تقریبا معادل همین رقم برای هر یک از شهرهای مروست و هرات نیز لازم است.

وی طرح گازرسانی به مروست را دارای پیشرفت 80 درصدی اعلام کرد و افزود: پروژه گازرسانی به هرات نیز از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد یادآور شد: برای گازرسانی به مروست به اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان نیز است.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول