اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی دستور برگزاری لویه جرگه مشورتی را صادر کرد

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان از صدور دستور برگزاری لویه جرگه مشورتی برای امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن از سوی کرزی خبر داد.

کرزی دستور برگزاری لویه جرگه مشورتی را صادر کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس به نقل از اطلاعیه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان دستور برگزاری لویه جرگه مشورتی برای امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن را صادر کرد.

این در حالی است که حامد کرزی و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در کابل اعلام کردند: روی پیش‌نویس موافقتنامه امنیتی توافق کرده‌اند که به اذعان طرفین اختلافات در زمینه بحث مصونیت سربازان آمریکایی همچنان لاینحل باقی مانده است.

از سوی دیگر هفته گذشته حامد کرزی در یک نشست خبری گفته بود که سند پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن تهیه شده اما زمانی این سند به امضا خواهد رسید که منافع ملی، صلح، ثبات و ترقی مردم افغانستان از سوی دولت آمریکا تضمین شود.

کرزی اضافه کرد که آمریکا بایستی بداند این موافقتنامه براساس تامین امنیت و آزادی کامل مردم افغانستان صورت می‌گیرد بنابراین آنان باید براساس قوانین بین‌الملل به این خواسته مشروع مردم افغانستان پاسخ مثبت دهند، زیرا در جریان 11 سال گذشته نیروهای آمریکایی برای مبارزه با هراس افکنی‌ها با قاطعیت عمل نکرده است.

این در حالی است که آمریکایی‌ها نیز بارها اعلام کرده‌اند که این سند بایستی تا پایان ماه اکتبر به امضا برسد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول