اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان:

همدان پایتخت طب سنتی ایران است

رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان با بیان این که همدان دارای 390 گونه گیاه دارویی بوده و بوعلی سینا نیز در این شهر زندگی کرده است، گفت: همدان در راستای حفظ طب سنتی زیاد زحمت کشیده و به عنوان پایتخت طب سنتی ایران معروف است.

همدان پایتخت طب سنتی ایران است

محمد همرایوف در حاشیه حضور هیئت 15 نفره از انجمن پزشکان طب سنتی ازبکستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به این که برای دومین بار به همدان سفر می‌کند، اظهار داشت: برای زیارت آرامگاه بوعلی سینا به شهر زیبای همدان با آب و هوایی بسیار عالی سفر کردم.

وی مردم همدان را مردمانی خونگرم و میهما‌ن‌نواز دانست و افزود: از بیمارستان بعثت همدان بازدید کردیم و در این بیمارستان از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده و امور درمانی بیماران در سطح بسیار عالی انجام می‌شود.

رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان گفت: بیمارستان بعثت هم طراز بیمارستان‌های مدرن اروپا بوده و همدان از دانش پزشکی روز دنیا عقب نمانده و هم پای کشورهای اروپایی حرکت می‌کند.

وی به راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در همدان اشاره کرد و یادآور شد: همدان در کنار استفاده از علوم پزشکی مدرن به طب سنتی نیز اهمیت داده و با راه‌اندازی دانشکده طب سنتی به این مهم توجه کرده است. 

همرایوف یادآور شد: طب سنتی با بهره‌گیری از کتاب قانون بوعلی‌سینا از داروهای گیاهی برای درمان بیماران استفاده می‌کند.  

وی از ابراز علاقه خود به بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا و آیت‌الله محمدی گفت و ابراز داشت: در سال 2011 تفاهم‌نامه علمی بین فرهنگستان طب سنتی ازبکستان و بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا به امضاء رسیده و سال گذشته در همایش بین‌المللی طب سنتی در کشور چین از اعضای بنیاد بوعلی سینا دعوت و آیت‌الله محمدی سخنرانی خوبی در آن همایش داشتند.

رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان با اشاره به اینکه در کوهستان الوند همدان 390 گونه گیاه دارویی وجود دارد، تصریح کرد: بوعلی سینا در همدان این گیاهان دارویی را کشف و از آنها برای درمان بیماران استفاده می‌کرد و همدان جایگاه بسیار بالایی در طب سنتی دارد.

وی افزود: به خاطر حضور بوعلی سینا در همدان از هزار سال پیش طبیبان برای استفاده از دانش بوعلی به همدان سفر می‌کردند و همدان پایتخت طب سنتی ایران است.

همرایوف با بیان اینکه با راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در همدان به پیشرفت طب سنتی کمک شایانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: کتاب قانون بوعلی سینا به مدت 600 سال مرجع اصلی تدریس علوم پزشکی در دنیا بود.

وی ادامه داد: بسیاری از اطباء در طول تاریخ کتاب نوشتند اما فقط کتاب قانون ابن سینا به مدت 600 سال مرجع علمی در دنیا شد.

رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان با بیان اینکه چون بوعلی سینا فرزند بخارا است مردم ازبکستان او را می‌شناسند و قانون به عنوان کتاب اصلی در ازبکستان مطرح است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فرهنگستان طب سنتی ازبکستان کتاب قانون را تدریس می‌کند.

انتهای پیام/89019/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول