اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده تئاتر:

همدان بهترین انتخاب برای میزبانی جشنواره تئاتر کودک است

نویسنده نمایش «چهار صندوقچه شادی» گفت: میزبانی همدان مثال زدنی است و انتخاب همدان به عنوان شهری با بافت تاریخی و کهن بسیار در این میزبانی اثرگذار است.

همدان بهترین انتخاب برای میزبانی جشنواره تئاتر کودک است

گیتا داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، مهم‌ترین مسئله تئاتر کودک را شناخت نسبی از کودکان دانست و افزود: بسیاری از مسائل در ظاهر کوچک است اما همین‌ها در عین کوچکی در زندگی بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه کارهای کودکان معیار خاصی ندارد، افزود: آنچه در تئاتر کودکان گفته می‌شود باید به زبان و دنیای کودکانه باشد و همه این موارد با شناخت از روانشناسی کودکان میسر است.

نویسنده نمایش «چهار صندوقچه شادی» ورود تئاتر به مدارس را یک ضرورت دانست و گفت: با ورود تئاتر به مدارس کودکان کار گروهی را یاد گرفته و همدلی را می‌آموزند.

وی با بیان اینکه برای تئاتر کودک و نوجوان باید احساسات کودکان شناخته شود، اضافه کرد: اگر هنرمند با نگاه به کودک درون خود، نمایش ویژه کودکان را تولید کند، خانواده‌هایی را که با کودکان در سالن‌های نمایش حاضر می‌شوند را نیز جذب می‌کند.

داوودی با تأکید بر اینکه آموزش کودکان نباید نکوهش‌گر باشد، یادآور شد: آموزش‌ در تئاتر باید پیام‌ها را غیر مستقیم ارائه دهد چرا که شعار زدگی بچه‌ها را خسته می‌کند.

وی با بیان اینکه کارهای کودکانه از جذابیت خاصی برخوردارند، تصریح کرد: در نمایشنامه‌های بزرگسالان فضا محدود است اما در همین فضای محدود بسیاری از مسائل را می‌توان گفت در حالی که در نمایشنامه کودکان باید از درون، واگویه‌ها را گفت.

این نویسنده تئاتر با بیان اینکه تاکنون در جشنواره تئاتر همدان نبودم اما وصف حال شور و شوق و جشنواره در همدان را شنیده‌ام، خاطرنشان کرد: میزبانی همدان مثال زدنی است و انتخاب همدان به عنوان شهری با بافت تاریخی و کهن بسیار در این میزبانی اثرگذار است.

انتهای پیام/89003/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول