اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کاهش آثار بلایای طبیعی

مانور لحظه صفر در کاشمر برگزار شد

همزمان با هفته کاهش آثار بلایای طبیعی مانور لحظه صفر مدیریت بحران در کاشمر برگزار شد.

مانور لحظه صفر در کاشمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، ظهر امروز در قالب این مانور با اعلام خبر وقوع زلزله، تمامی دستگاه‌های امدادرسان و خدمات‌رسان با همه امکانات و تجهیزات به روستای رزق‌آباد محل اجرای مانور اعزام شدند و هر یک از ادارات در حوزه کاری خود وظایفشان را انجام دادند.

رئیس ستاد مدیریت بحران و فرماندار شهرستان کاشمر با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز مانور لحظه صفر مدیریت بحران، هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی میزان آمادگی و توان فرماندهی عملیات مدیریت بحران این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این مانور میزان خلاقیت و انعطاف‌پذیری مدیریت بحران، ارتقای توان نظارتی و عملیاتی، سازماندهی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی‌های بین بخشی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی فروزان با بیان اینکه در این مانور سعی شد تا با آموزش و جلب توجه مردم و روستاییان توجه بیشتر به اثرات بلایای طبیعی برای مردم تبیین شود، ادامه داد: با اعلام خبر وقوع زلزله در روستای رزق‌آباد از سوی دهیار بلافاصله تیم پیشرو و گروه ارزیاب به منطقه اعزام شدند و برابر اعلام سرپرست تیم ارزیاب تعداد زیادی از واحدهای مسکونی بین 30 تا 100 درصد خسارت دیدند و به طور قطع نیز تعدادی از افراد کشته و مجروح شدند.

وی با بیان اینکه تیم پیشرو از مشاهده حریق در سه نقطه از روستا، قطع برق، آسیب دیدگی شبکه آب شرب و اختلال در شبکه تلفن ثابت را نیز گزارش دادند، افزود: با دریافت خبر وقوع زلزله تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران با ارسال پیامک و از طریق تلفن به فرمانداری فرا خوانده شدند و با اعلام گزارش‌های اولیه اعضا نیروهای خود را به روستای محل وقوع زلزله اعزام کردند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در این مانور اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، آب و فاضلاب شهری و روستایی، ادارات برق، مخابرات، گاز، راه و شهرسازی، آتش‌نشانی، شهرداری، آموزش و پرورش، بهزیستی و تبلیغات اسلامی حضور داشتند، خاطر‌نشان کرد: در این مانور عملیاتی میزان سرعت عمل نهاد‌های مربوطه در مواقع حوادث ثبت شد و تحرک یا عدم تحرک نهاد‌ها در محل حادثه فرضی نیز مورد سنجش قرار گرفت.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول