اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت امام باقر(ع)

پرچم گنبد حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در کاشمر برش‌زنی شد

همزمان با سالروز شهادت پنجمین امام همام حضرت امام محمد باقر(ع)، آیین برش‌زنی پرچم گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در کاشمر برگزار شد.

پرچم گنبد حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در کاشمر برش‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، در این مراسم که ظهر امروز امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان و علاقمندان خاندان عصمت و طهارت حضور داشتند در فضایی معنوی، پس از زیارت پرچم گنبد حرم حضرت ابوالفضل(ع) که از کربلای معلی به کاشمر انتقال یافته بود، برش پارچه جدید پرچم گنبد این دو برادر انجام شد.

امام جمعه کاشمر در این مراسم دوخت پرچم حرم حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به دست بانوان کاشمری را افتخاری بزرگ و برگ زرین دیگری بر کارنامه مردم دارالمومنین کاشمر در ادای احترام به اهل البیت (ع) دانست و گفت: امیدواریم بانوان هنرمند کاشمری هنر خود را بتوانند به خوبی با دوخت این دو پرچم نشان دهند.

حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی با اشاره به اینکه مردم دومین شهر زیارتی استان علاقه وصف ناپذیری به خاندان عصمت و طهارت دارند، اظهار داشت: این مایه مسرت و خوشحالی است که امروز زنان ما به این رشد و تعالی رسیده‌اند که همچون حضرت زینب (س) پرچمی برای عاشوراییان بسازند و پرچمدار عاشوراییان باشند و از فرصتی که برای خوشه‌چینی از خرمن پرفیض اهل بیت (ع) برایشان فراهم شده بهره‌مند شوند.

فرماندار کاشمر هم با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده دوخت این دو پرچم توسط ستاد عتبات عالیات استان به بانوان کاشمری سفارش داده شده گفت: کاشمر، دیار مومنین است و امروز این دیار مکانی برای دوخت پرچم گنبدهای دو برادر بزرگ در کربلا شده است.

مهدی فروزان تاکید کرد: مردم کاشمر از دیرباز عشق و علاقه خاصی به ساحت خاندان عصمت و طهارت داشته به طوری که این شهر با داشتن امامزادگان واجب‌التعظیم همه ساله پذیرای خیل عظیمی از زائران و مسافران است.

وی محول شدن دوخت پرچم‌های دو حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را از برکات وجود امامزادگان در این شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با اتمام مراحل دوخت و آماده سازی پرچم‌ها در مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم متدین کاشمر از آن رونمایی می‌شود و پس از آن نیز با انتقال پرچم‌ها به کربلا، همزمان با اول محرم بر فراز گنبد منور حضرت اباعبدا.. الحسین(ع) و سقای دشت کربلا آقا حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) به اهتزاز در خواهد آمد.

فاطمه عسکری مدیر کارگاه خیاطی استاد شاگردی نوین هم دوخت پرچم‌های گنبد حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را افتخاری بزرگ عنوان کرد و گفت: این دو پرچم در ابعاد 5/3 در 5/2 متر توسط 9 بانوی کاشمری تکه‌دوزی و با نخ گلابتون زردوزی خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول