اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

امتیاز‌دهی ایران به غرب بسیار خطرناک است / دشمن با عقب‌نشینی ما جلو می‌آید

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه نرمش قهرمانانه‌ای که مقام معظم رهبری مطرح کردند ریشه در تفکرات و اندیشه اهل‌بیت (ع) دارد، گفت: دشمن با عقب‌نشینی ما جلو می‌آید.

امتیاز‌دهی ایران به غرب بسیار خطرناک است / دشمن با عقب‌نشینی ما جلو می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم سالروز شهادت امام باقر (ع) که صبح امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سیره اهل بیت (ع) می‌توان بالاترین راهبردهای سیاسی و اجتماعی را اخذ و استفاده کرد.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت امام پنجم (ع) خاطرنشان کرد: با توجه به زندگی امام باقر(ع) باید از راهبردهای سیاسی و اجتماعی این بزرگوار استفاده کنیم و این روشی است که در بحث سیاسی و جریان استکبار امروز بسیار موثر است.

وی افزود: در دوران زندگی باقرالعلوم(ع) مبارزه و موضع‌گیری‌های شدید ایشان به حکومت و همچنین آشنا کردن مردم با ولایت بسیار دیده می‌شود البته نرمش‌هایی نیز از سوی امام رخ می‌دهد که امروز همان نرمش قهرمانانه مدنظر مقام معظم رهبری است و نشان دهنده آن است که این تفکر ریشه در اندیشه‌های اهل بیت(ع) دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای اولین بار امام باقر(ع) برای جلوگیری از حرکات توده‌ای و احساسی شیعه بحث تقیه را مطرح کردند، گفت: تقیه تاکتیکی است به این معنا که هزینه از فایده بیشتر نباشد و تقیه در دو نوع مبارزاتی و مداراتی مطرح است که تا امروز نتایج آن را می‌بینیم و قابل استفاده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروز که نظام اسلامی در حال مذاکره با غرب است تقیه مبارزاتی معنا پیدا می‌کند که نباید بیشتر از فایده، هزینه کرد همچنین در بحث تقیه مداراتی که توسط امام پنجم برای وحدت مسلمانان مطرح شد برای مثال این است که نماز جماعت را در مکه مکرمه به صورت جماعت با اهل تسنن بخوانیم که این موضوع باعث شد تا دشمنان شیعه که از آن زمان تا به امروز به دنبال جداسازی شیعه از اسلام بوده‌اند با تقیه مداراتی با شکست مواجه شوند.

وی افزود: این موضوع هم در نرمش قهرمانانه خلاصه می‌شود به طوری که با اندیشه و تفکر دشمن را خلع سلاح کرده و به پیروزی برسیم که این، ریشه در تفکرات باقرالعلوم(ع) دارد و اگر ما امروز به تفکرات اهل بیت(ع) توجه کنیم می‌توانیم بالاترین راهبردهای سیاسی و اجتماعی را اخذ و استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت اصلی امام باقر(ع) انقلاب فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که مسلمانان فکر می‌کردند اسلام به دنبال کشورگشایی و ایجاد امپراتوری سومی در جهان است، امام باقر(ع) با فکر و علم، انقلابی فرهنگی ایجاد کردند که توسط امام صادق(ع) ادامه یافت و همچنین کار مهم دیگر ایشان کارهای تشکیلاتی و سازماندهی شیعه بود که برای فراگیری شیعه انجام شد و توسط امام ششم ادامه یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان استفاده از موضع‌گیری‌ و راهبردهای سیاسی امام باقر (ع) را برای شرایط امروز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ما اگر به آمریکا امتیاز بدهیم آنها دنبال امتیاز دوم هستند حتی اخیرا یکی از نمایندگان کنگره آمریکا هم گفت مشکل اصلی ما با ایران بحث هسته‌ای نیست بلکه مشکل ما نفوذ ایران در لبنان و سوریه است و اگر ایران به دنبال تعامل با آمریکا است باید از حمایت آنها دست بکشد و رابطه حسنه با اسرائیل برقرار کند.

به گفته وی این بدان معناست که اگر ما امتیازی به آنها بدهیم آنها گام به گام جلو می‌آیند و این موضوع برای نظام اسلامی بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/2202/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول