اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی:

فرهنگیان مقوله اهدای عضو را تبلیغ کنند

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: راه‌های ترغیب مردم به اهدای اعضای بدن به ویژه کلیه مورد بررسی قرار گیرد و اقشار فرهنگی جامعه، مردم را به این سمت دعوت کنند.

فرهنگیان مقوله اهدای عضو را تبلیغ کنند

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: مردم ما انسان‌هایی ایثارگر، فداکار و متعهد به یکدیگر هستند، لیکن چنانچه با مقوله اهدای عضو و زوایای شرعی و قانونی آن آشنا شوند به طور قطع به یاری هم‌نوع‌های خود می‌شتابند.

وی با اشاره به اینکه در طول جلسه‌ای باید راه‌کارهای جذب اقشار مختلف جامعه به این سمت و سو مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: ائمه جمعه، روحانیان، اساتید دانشگاهی، دانشجویان و ... از جمله اقشار مورد اعتماد مردم هستند، که باید از آنها در این زمینه مساعدت خواسته شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مردم همواره اقشار فرهنگی و تحصیلکرده را برای خود الگو قرار می‌دهند، اضافه کرد: چنانچه این قبیل افراد در مجامع مختلف به ضرورت اهدای عضو تاکید کنند، میزان متوفیات به دلیل نبود عضو پیوندی به حداقل می‌رسد.

وی اضافه کرد: طرح « پرداخت پاداش فداکاری » با هدف تشویق اهداکنندگان در مناطق مختلف آذربایجان غربی به مرحله اجرا درمی‌‌‌آید، پیرو آن به حضور چشم‌گیرتر و موثرتر اقشار مختلف جامعه امیدوار شده‌ایم.

وی افزود: طبق این طرح اگر کسی از اعضای خانواده یک فرد بیمار اعم از خواهر، برادر، پدر ، مادر و ... برای نجات جان بیمار خود نسبت به اهدای کلیه همت کند، از این انجمن خیریه 4 میلیون تومان پاداش می‌گیرد.

اشتری خاطرنشان کرد: 3 میلیون تومان از این مبلغ را انجمن با مشارکت خیران استان و یک میلیون تومان نیز دولت پرداخت می‌کند تا به این ترتیب گره از مشکلات مالی خانواده‌های بیماران گشوده و آنها را برای کمک به عزیزان خود تشویق کنیم.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه برای جذب اهداکننده‌ها همواره باید طرح‌های ابتکاری و متنوعی به مرحله اجرا گذاشته شود، خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن این فرهنگ و چنین تفکراتی باید راه طولانی را طی کنیم که در سایه مساعدت انسان‌های خیر این مسیر کوتاه‌تر می‌شود.

وی حمایت رسانه‌ای از مجریان این طرح را خواستار شد و گفت: در مناطق مختلف استان افراد زیادی به دلیل رنج بردن از نارسایی‌های کلیوی منتظر اهداکننده‌ها هستند، که خبرنگاران می‌توانند از طریق انعکاس اجرای این طرح از دردها و آلام آنها بکاهند.

انتهای پیام/61002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول