اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه:

امام باقر(ع) با تربیت شاگردان به مبارزه با افکار انحرافی پرداخت

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امام محمد باقر(ع) با تشکیل دانشگاه و تربیت شاگردان به مبارزه با افکار انحرافی پرداخت.

امام باقر(ع) با تربیت شاگردان به مبارزه با افکار انحرافی پرداخت

حجت‌الاسلام احمد شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) در حدیثی می‌فرماید «اسلام بر پنج محور مانند نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار است که مهم‌ترین آنها رهبری جامعه اسلامی بوده و کلید و راهگشای مبانی دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) همانند جدش امام علی(ع) هر جا احساس می‌کرد کیان و آبروی اسلام در خطر است، به راهنمایی و ارشاد می‌پرداخت.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سیره عملی امام محمد باقر(ع) گفت: این امام بزرگوار همواره به کار و تلاش برای کسب رزق و روزی حلال می‌پرداخت و دیگران را نیز به این امر دعوت می‌کرد.

وی یادآور شد: امام محمد باقر(ع) همواره سفارش می‌کردند که اگر مورد ستم واقع شدی، ستم نکن، اگر به تو خیانت کردند، خیانت نکن و اگر تو را تکذیب کردند، خشمگین نشو.

شعبانی ادامه داد: اگر در دوران کنونی به نکات اخلاقی امام باقر(ع) عمل کنیم، شاهد این مشاجره‌ها، برخوردها و مشکلات نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) تغییری در ساختار حکومت و عقاید مردم به وجود آمده بود و در نتیجه امام محمد باقر(ع) مردم را با سیره عملی و علمی اسلام آشنا کرد.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: هر یک از ائمه اطهار(ع) از روش خاصی برخوردار بودند به عنوان مثال امام حسین(ع) با جنگ و شمشیر و امام سجاد(ع) با استفاده از دعا به مبارزه پرداخت، ولی امام محمد باقر(ع) با تشکیل دانشگاه و تربیت شاگردان به مبارزه با افکار انحرافی پرداخت.

وی یادآور شد: امام محمد باقر(ع) فرهنگ نادرست ممنوعیت نقل حدیث را از ذهن‌ها برداشت و فرهنگ ناب علوی را جایگزین آن کرد.

شعبانی ابراز کرد: اگر زندگی با بهره‌گیری از آموزه‌های این امام بزرگوار بنا شود، زندگی سالم همراه با روشن‌بینی و بصیرت خواهد بود.

انتهای پیام/78003/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول