اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/وزیر کشور عنوان کرد

تغییر مدیران از ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی/صرفه‌جویی 20 درصدی در حوزه اقتصاد ملی

وزیر کشور با بیان اینکه طبیعی است که مدیران به تناسب روی کار آمدن دولت‌ها جابه‌جا می‌شوند و تغییر مدیریت‌ها امری طبیعی و پذیرفته شده است، گفت: تغییر مدیران از ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی است.

تغییر مدیران از ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی/صرفه‌جویی 20 درصدی در حوزه اقتصاد ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عبدالرضا رحمانی فضلی دقایقی پیش در آیین معارفه استاندار جدید سمنان که در سالن شهید مطهری این شهر و با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: در فرایند انتخاب استانداران استان‌های مختلف کشور، تلاش مجموعه وزارت کشور این است که اجماع نسبی حاصل شود و باید دانست که اجماع قطعی و کامل در این حوزه به صورت بدیهی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه معتدل و کارآمد بودن از دیگر ویژگی‌هایی است که در انتخاب استانداران استان‌های مختلف مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: استاندارد دولت تدبیر و امید باید برنامه‌های دکتر روحانی را به عنوان رئیس جمهور مردم قبول داشته باشد و در عین حال پاک‌دستی وی ثابت شده باشد.

وزیر کشور افزود: سابقه اداری و کاری مناسب از دیگر مواردی است که در انتخاب استانداران به آن توجه شده است و تلاش مجموعه وزارت کشور بر این بوده که اجماع مناسبی بین گروه‌های مختلف سیاسی در استان محل خدمت، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در این زمینه صورت گیرد.

رحمانی فضلی افزود: در کویر به طور عمده انسان‌های بزرگ و مهمی همواره با سینه‌های فراخ تحویل نظام اسلامی و جامعه شده‌اند و سمنان به معنای واقعی کلمه استانی رئیس‌‌جمهور پرور است.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز ثبات مطلوبی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد در کشور ایجاد شده است و دیگر شاهد نوسانات سریع، تند و هیجانی در این بخش نیستیم.

وی تصریح کرد: این آرامش در حالی محقق شده است که تاکنون اقدام مؤثری در حوزه اقتصاد از سوی دولت صورت نگرفته است و اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده است.

وزیر کشور افزود: مردم با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به آرامش خاطر دست یافتند و با همکاری‌ آنها بخش اقتصاد و بازار نیز به ثبات نسبی رسیده است.

رحمانی فضلی گفت: گذشته از این، امروز شاهدیم که کشور دارای آرامش اجتماعی بوده و دیگر کسی نگران نیست که در سخنرانی رئیس جمهور مملکت به کسی طعنه، تمسخر، تهدید، افشاگری، اختلاف‌افکنی و ایجاد تنش در جامعه روا داشته شود.

وی ادامه داد: بیانات آرامش‌بخش و ادبیات زیبای رئیس جمهور بسیاری از مشکلات گذشته را از بین برده است و امروز دیگر اختلاف، درگیری، تهمت و تخریب یکدیگر را در کشور نمی‌بینیم.

وی گفت:‌در نشست سران قوای سه‌گانه کشور نیز امروز دیگر خبری از اختلاف و درگیری و بیان موضوعاتی که مردم را آزار دهد، نیست و در این باب حرفی نمی‌شنویم.

وزیر کشور تصریح کرد:‌ با درایت به خرج داده شده، دشمنان دیگر نمی‌توانند از فضای اختلافی بین سران قوا و هیجانات گروهی و حزبی داخلی استفاده کنند و امروز شاهد هستیم که جهان با آغوش باز و با این فرضیه که باید با ایران کنار آمد،‌از دولت‌مردان جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در دنیا نگاه به ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری با تغییرات اساسی مواجه شده است، گفت: براساس نظرسنجی‌هایی که مؤسسات آمریکای انجام داده‌اند، هم‌اکنون 75 درصد مردم این کشور اعلام می‌کنند که باید با ایران از راه مذاکره و مسائل سیاسی و دیپلماتیک برخورد کرد.

وی گفت: همین تعداد در گذشته اعتقاد داشتند که باید برخورد با ایران غیر سیاسی و غیر دیپلماتیک باشد.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه امروز به منظور ابلاغ سلام گرم و ویژه رئیس جمهور به مردم استانش به سمنان سفر کرده است، گفت:‌ طبیعی است که مدیران به تناسب روی کار آمدن دولت‌ها جابه‌جا می‌شوند و تغییر مدیریت‌ها امری طبیعی و پذیرفته شده است.

رحمانی فضلی افزود: تغییر مدیران از ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی است و این جابه‌جایی‌ها در فضای توأم با آرامش صورت می‌گیرد و این بسیار زیبنده است.

وی با اذعان به اینکه امروز مردم از دولت تدبیر و امید انتظار تغییر دارند، گفت: جابه‌جایی‌های مدیریتی به دست من در مقام وزارت کشور بسیار ناراحت‌کننده بوده اما باید دانست که خود بنده نیز از این قاعده مستثنی نیستم و تاکنون چندین بار در دولت‌ها جابه‌جا شده‌ام.

وی بیان کرد: باید دانست که اگر به تکلیف‌مان در راه اعتلای نظام مقدس اسلامی عمل کنیم، کار ارزنده‌ای انجام داده‌ایم و همیشه جای کار برای افراد مخلص و با ایمان در نظام اسلامی فراهم است.

رئیس سابق دیوان محاسبات کشور در بیان ویژگی‌های استاندار سابق سمنان گفت:‌ عباس رهی جزو مدیران پاک‌دست و بسیار کم تخلف از منظر دیوان محاسبات است.

رحمانی فضلی با تشریح ویژگی‌های شخصیتی و کاری استاندار جدید سمنان نیز گفت: محمد وکیلی دارای فکر و بینش خوبی است و خوشبختانه شاهد بودیم که نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی در انتصاب وی کمک‌های فراوانی کردند.

وی با بیان اینکه انتصاب استانداران جدید کاری بسیار پرزحمت و پردغدغه است، ابراز امیدواری کرد: این تغییرات منشأ خیر و دارای نتایجی شیرین باشد.

وزیر کشور گفت: در انتصاب استانداران سعی کردیم نظر مقامات استانی را جویا شویم و پس از انتصاب چندین استاندار جدید، می‌توان گفت که نظر بیشتر استان‌ها در این حوزه مثبت بوده است.

رحمانی فضلی در ادامه اظهار کرد: در برهه کنونی باید تلاش کرد تا مردم وارد عرصه‌های کار و تولید شوند و امور مختلف جامعه را به دست گیرند.

وی با اذعان به اینکه رقم‌های بالای نفتی که در گذشته برای ایران وجود داشت دیگر محقق نخواهد شد، گفت: حتی اگر تحریم‌ها را از پیش روی برداریم که در این حوزه اقدامات جدی در دست انجام است، باید از کمک مردم در اداره کشور استفاده کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه میزان فروش نفت و هزینه‌های موجود پاسخگوی رشد 8 درصدی تولید ناخالص داخلی نخواهد بود، تاکید کرد: امروز باید توانمندی‌های مردمی در حوزه اقتصاد به کمک دولت بیاید.

رحمانی فضلی همچنین در تشریح سیاست‌های وزارت کشور در استان‌ها گفت: در حوزه اقتصاد، مردمی‌ کردن آن در دستور کار قرار دارد که باید با دقت و درایت پیگیری شود.

وی تجهیز منابع و فعال کردن بخش خصوصی و افزایش مشارکت عمومی در بخش‌های تولید، مصرف و بهره‌وری را از جمله سیاست‌های وزارت کشور در حوزه اقتصاد عنوان کرد.

وزیر کشور گفت: باید تلاش شود تا تولید در داخل کشور افزایش یابد و در عین حال به پیوستگی تولید و علم نیز توجه و در این مسیر گام‌های اساسی برداشته شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید در حوزه اقتصاد ملی به میزان 20 درصد صرفه‌جویی کرد، گفت: این سخن به معنای ریاضت اقتصادی نیست بلکه اگر به درستی از ریخت و پاش‌ها جلوگیری شود، اقتصاد کشور قادر خواهد بود تا 20 درصد تحول پیدا کند.

وی  با اشاره به لزوم توجه به بهره‌وری گفت: طبق قانون، باید به رشد 8 درصدی در این حوزه رسید و باید از طریق بهره‌وری بیش از 3 درصد این رشد محقق شود و این در حالی است که امروز میزان بهره‌وری در کشور کمتر از یک درصد است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید از امکانات و منابع به درستی استفاده شود به اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی در کشور اشاره کرد و گفت: عمده پروژه‌های عمرانی دارای زمانی طولانی در اجرا، قیمت تمام شده بالا و یا کیفیت پایین اجرای پروژه است که این بخش باید متحول شود.

وزیر کشور افزود: باید زمان اجرای پروژه‌ها و قیمت تمام شده آنها کاهش یابد و در عین حال به افزایش کیفیت در این بخش توجه داشت.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم توجه همه مردم و مسئولان به ایجاد ثبات اقتصادی در کشور، گفت: باید به گونه‌ای برخورد شود که سرمایه‌گذار بتواند برای ده‌سال آینده خود برنامه‌ریزی کند.

وزیر کشور افزود: دیگر نباید شاهد بی‌ثباتی قوانین، دستورالعمل‌ها و... در حوزه اقتصاد در کشور باشیم.

انتهای پیام/2249/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول