اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تأکید کرد

ضرورت آمادگی مستمر برای مقابله با اثرات ناشی از بلایای طبیعی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی کسب آمادگی مستمر برای مقابله با اثرات ناشی از بروز حوادث طبیعی را از مهم‌ترین اقدامات دستگاه‌های اجرایی بویژه راه و شهرسازی برشمرد.

ضرورت آمادگی مستمر برای مقابله با اثرات ناشی از بلایای طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا قلندر گفت: کشور ما در منطقه حساسی از نظر زلزله قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به تغییرات جوی و آب و هوایی ایجاد شده در چند سال گذشته باید برای پیشگیری از وارد آمدن خسارات جدی مادی و معنوی به جامعه و کاهش آثار مخرب این حوادث هرچه سریع‌تر از هر نظر آمادگی خود را برای مقابله با این حوادث بالا ببریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به وقوع زلزله طی چند سال اخیر در استان‌های مختلف کشور و آزموده شدن توانمندی‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی، متذکر شد: بی شک در کنار اختصاص بودجه لازم و تأمین تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید جهت ارتقاء توانایی‌های امدادی و خدماتی، آموزش و تمرین نیروهای اجرایی در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قلندر اضافه کرد: در هفته گذشته با هدف سنجش آمادگی ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌های مختلف با همکاری این اداره کل و اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی چند فقره مانور «لحظه صفر بحران» در مشهد و چند شهر استان برگزار شد که طی آن ادارات راه و شهرسازی با اعزام خودروهای پیشرو و ارزیاب به بررسی میزان خسارات، شدت و گستره حادثه پرداخته و گزارش اتفاقات را به مراکز و دستگاه‌های ذیربط مخابره کردند.

به گفته وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اطفای حریق و کمک‌های اولیه با همکاری هلال احمر استان، برگزاری مانورهای امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان‌های مختلف و برگزاری جلسات ویژه در کمیته‌های زیرمجموعه اداره کل مدیریت بحران استان از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده در هفته جاری بود.

انتهای پیام/2202/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول