اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر مرند عنوان کرد

ضرورت تبدیل فرهنگ شهرنشینی به شهروندی

رئیس شورای اسلامی شهر مرند گفت: غنی‌سازی فرهنگی و تبدیل شهرنشین به شهروند از ضرورت‌هایی است که شورای شهر سهم مهمی در عملیاتی کردن آن دارد.

ضرورت تبدیل فرهنگ شهرنشینی به شهروندی

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد ابراهیمی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مردم و منتخبان آنان در شورای اسلامی شهر می‌‌توانند با حضور در جلسات علنی و طرح خواسته‌ها و انتظارات مردم که برخاسته از اذهان عمومی است، راهگشای بسیاری از مشکلات شهری باشند که ممکن است از ذهن اعضا و مسئولان به دور مانده باشد.

وی تاکید کرد: در این صورت اعضا مشکلات را به مسئولان انتقال می‌دهند و این امر در روند توسعه شهر می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

ابراهیمی افزود: امیدواریم که به کمک سایر اعضای شورای شهر بتوانیم شهری خوب و آبادتر از پیش داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مرند با بیان اینکه با توجه به چارچوب قانون که نظارت، تصویب و برنامه‌ریزی هست عمل خواهیم کرد، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری مرند برای ارائه خدمت و ایجاد تعامل بین مردم، شهرداری و شورای کمر همت بسته است و ما امروز افتخار این را داریم که شهرداری توانمند و پرتلاشی همچون سید رضا هاشمی را داریم.

وی گفت: بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی در شوراها بسیار ضروری است و در استفاده از ابزار نظارتی شورا عملکرد موفقی وجود دارد که امیدواریم در دور جدید فعالیت شورای شهر نیز بتوانیم تعامل و ارتباطمان را با دستگاه‌های مختلف مستحکم‌تر کنیم.

ابراهیمی در ادامه به فرهنگ شهرنشینی اشاره کرد و افزود: غنی‌سازی فرهنگی و تبدیل شهرنشین به شهروند از ضرورت‌هایی است که شورای شهر سهم مهمی در عملیاتی کردن آن دارد.

وی افزود: توسعه رفتارهای مثبت، پرهیز از خشونت، توجه به حقوق دیگران، توجه به بهداشت روانی و سلامت عمومی، مراعات قوانین شهروندی، توجه به مسائل شهری از قبیل ترافیک، حمل و نقل، تبلیغات شهری و هزاران هزار موضوع دیگر در حوزه فرهنگ عمومی و شهری قرار دارند و بی‌توجهی به هر یک از این موارد می‌تواند آثار زیانباری را بر توسعه شهری بر جای گذارد.

ابراهیمی، توجه به فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی‌های کلان در حوزه آموزش شهروندی را از ضرورت‌های مدیریت شهر مرند عنوان کرد و گفت: معضلات شهری در مرند به شدت نیازمند رویکردهای «فرهنگی» و به عبارت دیگر "فرهنگ‌سازی"است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اعضای شورا وام‌دار مردم هستند و رأی خود را به شکل مستقیم از مردم دریافت می‌کنند، پس ضروری است در راستای منافع مردم نیز گام بردارند.

ابراهیمی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر هنوز هم نیازمند کمک‌های این مردم شریف هستند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول