اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی خبر داد

وقوع 830 مورد حادثه جاده‌ای در استان خراسان رضوی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از وقوع 830 مورد حادثه جاده‌ای در این استان طی سال گذشته خبر داد.

وقوع 830 مورد حادثه جاده‌ای در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد قاسمی ظهر امروز در آستانه هفته کاهش بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله در نشست خبری از انجام برنامه‌های آموزشی امدادی خبر داد و اظهار کرد: 45 درصد این برنامه‌ها آموزشی امدادی، 40 درصد امدادی عملیاتی و 15 درصد درمانی و بشردوستانه در حوزه‌های داوطلبان، جوانان و درمان است.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری همایش‌، افتتاحیه‌ها، نشست‌ها، مانورها، نمایشگاه‌ها و اعزام کاروان‌ها است.

قاسمی اضافه کرد: بالغ بر 250 برنامه در این هفته اجرا می‌شود و برخورداران از این برنامه اعم از اعضای جمعیت هلال احمر و عامه مردم نزدیک به 13 هزار نفر خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات ویژه این برنامه‌ها بالغ بر یک میلیارد تومان پیش‌بینی شده است از افتتاح پایگاه‌های امداد و نجات و نخستین پایگاه امداد و نجات شهری با امضای تفاهمنامه مشترک بین جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، استانداری و حوزه مدیریت بحران و شهرداری مشهد خبر داد.

قاسمی ادامه داد: در کارگروه امداد و نجات دستورالعمل‌های اجرایی تبیین شده و فرآیندهای اجرایی این کانون‌ها شکل گرفته است و در این هفته در روز سه‌شنبه نخستین پایگاه امداد محلی با عنوان «دوام ثامن» در محله قاسم‌آباد مشهد در فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن افتتاح می‌شود.

وی گفت:‌ دوره‌های آموزشی اعم از همگانی، عمومی و تخصصی در این هفته در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود و در بخش آمادگی عملیاتی صعود به قله بینالود در این هفته انجام خواهد شد.

قاسمی در رابطه با سیمیلاتور یا شبیه‌ساز زلزله گفت: داوطلبان ابتدا آموزش دیده و سپس وارد این دستگاه می‌شوند.

وی گفت: در نظر داریم سیمیلاتور پرتابل که قابلیت حرکت برای همایش‌ها و برنامه‌های دیگر را داشته باشد مورد استفاده قرار دهیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت:‌ جمعیت هلال احمر از اعتماد بالایی در میان مردم برخوردار است و در بحث امداد محله جذب، سازماندهی و آموزش با جمعیت هلال احمر بوده و هدف اصلی این کانون، امداد محله در حوادث و بلایای طبیعی است.

قاسمی در رابطه با حوادث بزرگ و طرح عملیاتی امداد و نجات گفت: این طرح در استان به چند قسمت تقسیم شده و امکانات و تجهیزاتی در اختیار این مناطق قرار دارد.

وی تاکید کرد: در استان خراسان رضوی برای دو درصد از جمعیت استان پیش‌بینی موارد اسکان و تغذیه در 72 ساعت اول بحران را کرده‌ایم و با انبارهای امدادی بسیار مجهز استان و شعبات آن قادر هستیم به استان‌های همجوار نیز کمک کنیم.

این مسئول از انجام مانورهایی به همین مناسبت در طول سال و در این هفته خبر داد.

قاسمی در رابطه با ایجاد پد بالگرد تصریح کرد: فقط دو بیمارستان داریم که می‌توانیم از بام آنها استفاده کنیم و پیش‌بینی 11 پد بالگرد دیگر را تا پایان سال خواهیم داشت، این امدادرسانی برای ساختمان‌های مرتفع وجود دارد که می‌توانند مجهز به پد بالگرد باشند.

وی خاطرنشان گرد:‌ سال گذشته هزار و 243 مورد حادثه در خراسان رضوی گزارش شده است که 830 مورد حادثه جاده‌ای بوده و بقیه در کوهستان‌ها، سیلاب‌ها و موارد مشابه رخ داده است.

این مسئول افزود: در 6 ماه نخست سال جاری نزدیک به 860 مورد حادثه گزارش شده است که 70 درصد آن مربوط به حوادث جاده‌ای می‌شود.

قاسمی گفت: هفت پایگاه در سال 90 ایجاد شده که امسال این پایگاه‌ها به 22 پایگاه افزایش یافته است و 43 پایگاه دیگر نیز در سطح جاده‌ای نیاز داریم چرا که ما در هر 30 تا 40 کیلومتر باید پایگاه امداد جاده‌ای داشته باشیم که تاکنون به 65 الی 70 کیلومتر رسیده است.

قاسمی گفت: از یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار 100 میلیون تومان برای هر پایگاه در نظر گرفته شده است و امسال پایگاه فریمان و مه‌ولات را افتتاح کرده و در این هفته پایگاه کلات نیز افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی این پایگاه‌ها گفت: آنها تا 90 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال 92، 10 پایگاه دیگر آماده خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول