اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد

حساسیت ویژه وزارت نیرو بر روی آب قم

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به حساسیت ویژه وزارت نیرو بر روی رفع مشکلات آب قم گفت: تلاش شده است از منابع مختلف برای پایداری تامین آب شرب شهر و روستاهای قم استفاده کنیم.

حساسیت ویژه وزارت نیرو بر روی آب قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حمیدرضا جانباز در سفر به قم ضمن بازدید از پروژه‌های بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، در نشستی ویژه با حضور معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیران عامل و معاونین شرکت‌های آب، آبفا و آبفار مسائل و مشکلات آب شهر قم را مورد بررسی قرار داد.

وی در این نشست موضوع تامین آب قم را از جمله مباحث بسیار جدی وزارت نیرو دانست و گفت: در همین راستا از سال‌های پیش پروژه‌هایی برای تامین آب پایدار و با کیفیت مناسب برای استان قم تعریف شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اهمیت آبرسانی به قم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تلاش شده است از منابع مختلف برای پایداری تامین آب شرب شهر و روستاهای قم استفاده کنیم.

وی با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم یادآور شد: با عنایت رهبر معظم انقلاب موضوع استفاده از صندوق ذخیره ارزی برای خط انتقال آب به شهر قم تعریف شد که ثمرات بسیاری زیادی نیز داشت.

جانباز تکمیل رینگ شهر قم با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: احداث مخازن و رینگ می‌تواند مدیریت بهینه را در توزیع آب در شهر قم به دنبال داشته باشد.

* وزارت نیرو در خصوص تامین آب شهر قم حساس است

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در خصوص تامین آب شهر قم حساس است، ابراز داشت: وزیر نیروی دولت یازدهم در نخستین روزهای کاری در این وزارتخانه با حضور مدیران آب قم مشکلات و چالش‌های آب این شهر را مورد بررسی قرار داد و جمع بندی خوبی در این خصوص انجام شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد آب را از مباحث مهم صنعت آب و فاضلاب برشمرد و گفت: متاسفانه این موضوع به نوعی امکان مانور را در مواجهه با مسائل و مشکلات از ما سلب کرده و چابکی شرکت‌ها را گرفته است.

وی با بیان اینکه آب با قیمت تمام شده بالایی در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این در حالی است که تعرفه‌های آب بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده است که لازم است در این زمینه بازنگری صورت گیرد.

جانباز با اشاره به کاهش چشمگیر بارش‌ها و کاهش محسوس در روان آب‌ها و جریان‌های سطحی در قم ابراز داشت: ما در شهر قم دو ضرورت اساسی داریم؛ نخست مدیریت آب و دوم مدیریت پساب که باید به هر دوی این موضوعات توجه ویژه داشته باشیم.

* احداث یکی از مدرن‌ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب ایران در قم

وی با اشاره به استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای موضوع استفاده از پساب در قم یادآور شد: با بهره‌گیری از این امکانات و اعتبارات یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ایران در قم در حال احداث است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه باید به منظور پایداری اقتصاد آب یک طرح جامع برای استفاده از پساب داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید هم از امکانات بخش خصوصی و هم اعتبارات بانک توسعه اسلامی استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود چالش‌های پیش روی آب قم در ماه‌های آتی را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به کاهش چشمگیر بارش‌ها و روان آب‌ها در حوزه آبریز قم اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و با لطف خدا مشکل تامین آب قم را با وجود مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، نخواهیم داشت.

* پایان مشکلات آب قم با بهره‌برداری از سد کوچری

جانباز با بیان اینکه البته تا اتمام سد کوچری و انتقال آب از این سد به قم EC آب تا حدودی دچار نوسان خواهد بود، افزود: ان‌شاالله با صبر و بردباری مردم عزیز قم که تاکنون همکاران ما را در شرکت‌های آب و آبفا یاری رساندند این مشکلات با بهره‌برداری از سد کوچری به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه بر اتمام به موقع سد کوچری تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا خدشه‌ای به این طرح عظیم که با عنایت رهبر معظم انقلاب به مراحل پایانی رسیده است، وارد نشود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به شبکه دوم آب شهر قم، آن را به عنوان الگویی برای کشور طی 12 سال گذشته دانست و بیان داشت: این شبکه که توانسته طی این سال‌ها آب شرب شهروندان شهر قم را به صورت مطلوبی تامین کند باید همچنان فعال باشد تا ضمن در دسترس بودن آب برای مردم، به عنوان شبکه آبرسانی استراتژیک برای مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد.

* خط قرمز وزارت نیرو توزیع آب غیر کیفی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خط قرمز ما در وزارت نیرو توزیع آب غیرکیفی است، تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات باید تلاش کنیم مسائل کیفی در خصوص آب شرب مردم چه در شهرها و چه در روستاها به طور کامل رعایت شود.

جانباز با قدردانی از تلاش‌ها و همکاری‌های مدیران آب و آبفای استان قم در رفع مشکلات آبی این استان، ابراز داشت: ان‌شاءالله با تدبیر و همدلی و با لطف خداوند از این شرایط سخت عبور کنیم.

در این نشست مدیران عامل شرکت‌های آب و آبفا به ارائه گزارش و آمارهایی در خصوص وضعیت آبرسانی به قم پرداختند و مشکلات و چالش‌های پیش رو را تشریح کردند.

انتهای پیام/2258/ل/آ3004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول