اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

زیدان: برخی می‌خواهند لیبی به سومالی یا افغانستان تبدیل شود

نخست‌وزیر لیبی درباره تحولات امنیتی در کشورش گفت برخی می‌خواهند لیبی به سومالی و یا افغانستان دیگری تبدیل شود و در همین حال تاکید کرد که عوامل ربودن او از فرماندهی بزرگ دستور گرفته بودند.

زیدان: برخی می‌خواهند لیبی به سومالی یا افغانستان تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، علی زیدان، نخست وزیر لیبی جمعه شب طی نطقی برای مردم کشورش از طریق تلویزیون گفت: کسانی هستند که می خواهند لیبی را به سومالی و یا افغانستان جدیدی تغییر بدهند می خواهند در لیبی دولتی پابرجا نباشد.

وی افزود: فردی که در دوره نظام سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است حق دارد که در نهادهای دولتی باشد.

زیدان درباره ربوده شدنش از سوی گروهی مسلح گفت: گمان نمی کنم که بیش از 100 خودروی مجهز به سلاح که اقدام به بستن منطقه هتل ها در طرابلس کرده بودند و مانع عبور عابران شدند بدون دستور گرفتن از یک فرماندهی بزرگ دست به این کار زده بودند.

نخست وزیر لیبی با تاکید بر اینکه حادثه ربوده شدنش به راحتی انجام نشده است گفت: من به کار با انقلابیون ادامه می دهم بسیاری از آنها در نهادهای دولتی و وزرایی در کابینه هستند اما ما با انقلابیونی مسئول تعامل داریم که به قانون احترام می‌گذارند و به دستورات کشور و قانون پایبند هستند.

وی تاکید کرد: دولت آماده کنار رفتن است اما از راه های قانونی و شرعی باید باشد.

زیدان گفت: آدم رباها با کارت شناسایی تقلبی آماده بودند و گفتند که از دادستانی مجوز دارند و پس از ورود به هتل و به وحشت انداختن کارکنان چند تلفن همراه، اسناد مهم، رایانه‌ها، پول و غیره را از من گرفتند و مسئولیت استفاده از این اسناد بر عهده آدم رباها است.

نخست وزیر لیبی گفت: آدم رباها دولت را عامل ربایش ابوانس اللیبی می دانند درحالی که ما کاملا بی خبر بودیم و هر گونه نقش حاکمیت لیبی از سوی خارجی ها را محکوم می‌کنیم و خواستار محاکمه لیبیایی ها در داخل کشور خودشان هستیم.

نخست وزیر لیبی صبح پنجشنبه گذشته توسط گروهی مسلح موسوم به اتاق عملیات انقلابیون سابق لیبی ربوده شد اما ساعاتی بعد با کمک نیروهای ارتش و پلیس آزاد شد.

اتاق عملیات انقلابیون لیبی گفت که در واکنش به دستگیری ابوانس اللیبی شهروند لیبیایی از سوی ارتش آمریکا در شنبه هفته گذشته، زیدان را ربوده است.

نخست وزیر لیبی از سوی برخی گروه های سیاسی و نهادهای این کشور متهم به همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا برای دستگیری ابوانس اللیبی است.

تظاهرات شبه نظامیان بنغازی در محکومیت عملیات ارتش آمریکا در پایتخت لیبی

این در حالی است که ده ها تن از عناصر شبه نظامی در لیبی با برپایی راهپیمایی در شهر بنغازی عملیات نظامی آمریکا در طرابلس و بازداشت ابوانس اللیبی یک شهروند لیبیایی را به اتهام ارتباط با القاعده محکوم کردند.

چندین دستگاه کامیون کوچک که بر بالای آن تفنگ هایی وضع شده بود تظاهرات کنندگان را در این راهپیمایی همراهی می کرد.

تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه آمریکا سر داده و پلاکاردهایی در حمایت از کشورشان در دست داشتند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول