اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دومین واحد بهره‌برداری محصول سالم در نیشابور افتتاح شد

مسئول روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی نیشابور از افتتاح دومین واحد دارای پروانه بهره‌برداری محصول سالم در این شهرستان خبر داد.

دومین واحد بهره‌برداری محصول سالم در نیشابور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا شیرمحمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد فرآوری پسته با 5 هزار و 500 میلیون ریال سرمایه‌گذاری ثابت و در زمینی به مساحت 3 هزار و 600 متر مربع احداث شده است.

وی ادامه داد: این واحد با ظرفیت فرآوری چهار تن پسته در ساعت تعداد شش نفر را به صورت مستقیم شاغل کرده است.

مسئول روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: باغ پسته همجوار این واحد در سطح 28 هکتار نیز با عملکرد 12 تن در هکتار از سال 1374 احداث شده که اخیراً موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری محصول سالم و علامت استاندارد تشویقی برای رعایت مرز پیشینه مجاز آفت‌کش‌ها و سموم در محصول پسته شده است.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: مزارع کشاورزی تولیدکننده محصول سالم زیرپوشش طرح مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌ها هستند و با نظارت کارشناسان گیاه‌پزشکی و ناظران فنی اداره می‌شوند که بر این اساس استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها در تولید این محصولات در حد مجاز و به موقع صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: این مزارع اغلب به‌ جای به‌کارگیری کودهای شیمیایی از کودهای آلی، کودهای پوسیده دامی و محلول‌پاشی بهره می‌گیرند که محصول تولیدی، محصولی استاندارد و فاقد بقایای سموم و کودهای شیمیایی است.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول