اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اهتمام شوراها به دقت هرچه بیشتر در قوانین انتخاب شهردار

متقیان: شهردار قنوات معرفی و منصوب شد

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم گفت: نخستین شهردار استان قم با حکم استاندار قم برای شهرداری شهر قنوات منصوب شد.

متقیان: شهردار قنوات معرفی و منصوب شد

مهدی متقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با استناد به مفاد ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای کشور و انتخابات شهرداران مصوب 1375 و اصلاحیه‌های بعدی آن و آئین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب 1377 و بر اساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر قنوات، با حکم استاندار قم سید رضا حسینی به عنوان شهردار شهر قنوات معرفی شد.

وی بیان داشت: بر اساس تبصره 3 قانون یاد شده معرفی شهرداران در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر و مرکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می‌گیرد و شورای اسلامی شهر بر اساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در آئین‌نامه مصوب این قانون شهردار مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها باید بر اساس مفاد آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب 1377، پس از بررسی دقیق شرایط و انطباق دقیق ضوابط و شرایط افراد موردنظر نسبت به پیشنهاد فرد واجد شرایط به استانداری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اخذ برنامه‌های افراد و بررسی آنها توسط شوراهای اسلامی ضروری است و مطابقت برنامه‌ها با اسناد بالادست شهری، منطقه‌ای و ملی دارای اهمیت است و می‌توان از آن به عنوان سندی برای ارزیابی عملکرد آتی شهردار استفاده شود، بنابراین ضروری است تا برنامه‌های پیشنهادی از ظرفیت کافی کمی و کیفی برخوردار بوده و به ارائه عناوین کلی اکتفا نشود و بررسی دقیق و شفاف برنامه توسط شوراها بسیار ضروری است که متاسفانه توسط برخی از شوراها مورد عنایت و توجه جدی قرار نگرفته است

متقیان اضافه کرد: برای بررسی وضعیت و شرایط فرد پیشنهادی ضروری است موضوعات مهم از جمله آشنایی به وضعیت شهر، وظایف و ساختار شهرداری و سوابق قبلی فعالیت افراد مد نظر قرار گیرد چرا که در مدیریت شهری اقدامات عمرانی، شناخت قبلی و سوابق اجرایی مرتبط می‌تواند زمینه اقدامات مناسب آتی را به همراه داشته باشد و عدم توجه کافی به این بخش نه تنها موجب کندی حرکت در بخش‌های مختلف شهرداری می‌شود بلکه سبب حرکت در مسیر نامناسب نیز خواهد شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: پس از بررسی شرایط فعلی نامبرده بر اساس آئین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، بر اساس حکم استاندار قم سید رضا حسینی به عنوان شهردار شهر قنوات برای مدت چهار سال منصوب شد.

وی در خصوص وضعیت انتخاب شهردار در سایر شهرها گفت: به جز شهر قم، در دیگر شهرها سرپرست شهرداری توسط شوراها منصوب شده‌اند و فعالیت عادی در شهرداری‌ها در حال انجام است.

متقیان ادامه داد: شورای اسلامی جعفریه و شورای اسلامی دستجرد افراد پیشنهادی خود را تعیین و اعلام کرده‌اند که مراتب با توجه به آئین نامه مذکور در حال بررسی است و درخصوص شهرداری قم نیز پیشنهاد شورای اسلامی شهر قم به وزارت کشور ارسال شده که در حال حاضر در حال بررسی و طی کردن مراحل قانونی در وزارت کشور است.

وی تاکید کرد: برای تسریع در بررسی‌ها، ارائه مستندات مطابق آئین نامه توسط شوراهای اسلامی شهرها و تکمیل فرم‌های مربوطه توسط افراد معرفی شده، ضروری است.

انتهای پیام/2258/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول