اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت حیدریه خبر داد

ارائه خدمات به هزار معلول نابینا و کم‌بینا در تربت حیدریه

رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه گفت: تعداد پرونده‌های خدمات‌گیرنده معلولان بینایی در مقاطع مختلف سنی در این شهرستان حدود هزار عدد است.

ارائه خدمات به هزار معلول نابینا و کم‌بینا در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، داریوش وکیلی صبح امروز در مراسم روز جهانی نابینایان و کم‌بینایان که با حضور فرماندار، معاون فرماندار و برخی مسئولان این شهرستان در محل سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های خدمات‌گیرنده از معلولان بینایی در مقاطع مختلف سنی حدود هزار عدد است.

وی گفت: 180 نفر دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا در حال تحصیل هستند؛ همچنین 100 نفر فارغ‌التحصیل کارشناسی و سه نفر نیز در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وکیلی درباره مشکلات نابینایان و کم‌بینایان در حوزه اشتغال به عدم متناسب‌سازی مشاغل، اعتماد نداشتن کارفرمایان به نابینایان و نبود سرمایه‌گذاری مناسب در این‌ زمینه اشاره کرد و افزود: در حوزه اجتماعی معضلاتی مانند ازدواج، عدم درک خانواده‌ها، توجه نکردن جامعه به شخصیت نابینایان و ... وجود دارد.

وی گفت: اپراتوری یکی از رایج‌ترین مشاغل برای نابینایان است که البته این شغل با نصب سیستم‌های خودکار در حال تعطیل شدن است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت حیدریه خدمات ارائه شده آموزشی و توانبخشی به دانش‌آموزان و دانشجویان نابینا و کم‌بینا را شامل تحویل لوازم کمک آموزشی مثل ضبط صوت، کامپیوتر، آموزش بافت تابلو فرش به 20 نفر، اعزام نابینایان به اردوهای سیاحتی و زیارتی عنوان کرد.

وکیلی تاکید کرد: فعالیت‌های انجام شده برای نابینایان و کم‌بینایان طی چند سال اخیر شامل تاسیس نخستین موسسه قرآنی و فرهنگی نابینایان و کم‌بینایان کشور به منظور جامعه هدف بهزیستی، کسب مقام اول کشور در مسابقات قرآن نابینایان و کم‌بینایان در قزوین و مقام‌های اول تا سوم کشوری و استانی در رشته‌های گلبال و شطرنج است.

وی در پایان تصریح کرد: 6 درصد از جمعیت شهر تربت حیدریه را جامعه نابینایان و کم‌بینایان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول