اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان:

70 هکتار گلخانه سبزی و صیفی در استان سمنان فعال شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود حدود 70 هکتار گلخانه سبزی و صیفی در استان سمنان خبر داد و گفت: از این گلخانه‎ها سالانه حدود 15 هزار تن محصول برداشت می‎شود.

70 هکتار گلخانه سبزی و صیفی در استان سمنان فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، لطف‎الله رضایی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از کل گلخانه‎های استان سمنان، حدود 65 هکتار در خارج از مجتمع‎های تولیدی است که در هر دوره به طور میانگین حدود 21 کیلوگرم محصول در هر متر مربع برداشت می‎کنند که عمده محصولات گلخانه‎ای سبزی و صیفی استان سمنان خیار، گوجه فرنگی، فلفل و گوجه فرنگی گیلاسی است.

وی افزود: برای توسعه فعالیت گلخانه‎ای در استان سمنان تعداد 9 مجتمع گلخانه‎ای از محل سفرهای مقام معظم رهبری و هیئت دولت مصوب شده که مجتمع‎های با زیرساخت‎های مهیا شده، آماده واگذاری به متقاضیان به ویژه فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی است.

رضایی بیان کرد: این مجتمع‎ها قابلیت واگذاری بیش از 330 واحد گلخانه‎ای (پنج هزار متر مربعی) را دارد که تاکنون 165 واحد آن به متقاضیان واگذار و برای 64 واحد پروانه تأسیس صادر شده است و هشت واحد در حال تولید و فعالیت هستند.

‎مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان حمایت‎های انجام شده از بخش گلخانه‎ای در استان سمنان را اصلاح ساختار گلخانه‎ها برای کاهش مصرف سوخت، تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، حمایت ویژه با پرداخت اعتبار بلاعوض برای جبران بخشی از سود تسهیلات بانکی گلخانه‎هایی که در اثر حوادث غیرمترقبه دچار خسارت شده‎اند، تسهیل در واگذاری واحدهای گلخانه‎ای و مجتمع‎ها به متقاضیان سرمایه‎گذاری با اولویت فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی، مراقبت بهداشتی با نظارت کارشناسان کلینیک‎های گیاه‎پزشکی برای تولید محصول سالم، تأمین سوخت و یارانه آن برای دریافت سوخت با قیمت مناسب، پیگیری و هماهنگی‎های انجام شده با شرکت گاز برای تغییر سیستم سوخت گلخانه‎ها از جمله این حمایت‎ها بوده است.

انتهای پیام/2249/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول