اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد

کمبود آب مهمترین مشکل در استان مرکزی

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: در حال حاضر مشکل کمبود آب یکی از مهمترین مشکلات موجود در این استان و بویژه شهرهای خمین، دلیجان، تفرش، ساوه و محلات است که طرح انتقال آب از قمرود به این شهرها باید با سرعت انجام شود.

کمبود آب مهمترین مشکل در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک شهلا میرگلوبیات صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر 26 شهرستان در کشور به دلیل فاصله داشتن از مرکز استان دارای فرمانداری ویژه هستند که 10 سال قبل در حد نصب تابلوی فرمانداری ویژه باقی مانده و اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: وزیر کشور باید هر چه سریع‌تر چارت تشکیلاتی و سازمانی فرمانداری‌های ویژه در شهرستان‌ها را ابلاغ کند تا مردم آثار فرمانداری ویژه را به خوبی لمس کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مشکل کمبود آب یکی از مهمترین مشکلات موجود در این استان و بویژه شهرهای خمین، دلیجان، تفرش، ساوه و محلات است که طرح انتقال آب از قمرود به این شهرها باید با سرعت انجام شود.

میرگلوبیات رسیدگی به وضعیت روستاها را از مهمترین اولویت‌های کاری استاندار جدید عنوان کرد و ادامه داد: رسیدگی به وضعیت روستاها به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: استان مرکزی قطب صنعت و کشاورزی کشور است که باید برای بهبود وضعیت این بخش‌ها اقدامات زیربنایی و اصولی صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: شناسایی ویژگی‌های مناطق مختلف استان به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، پرهیز از دوباره‌کاری‌ها، حرکت بر اساس برنامه و حمایت از بخش تولید از مسائل با اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

میرگلوبیات در ادامه با بیان اینکه شرایط فعلی کشور شرایط سختی است خاطرنشان ساخت: در سال گذشته 22 درصد از بودجه و در سال جاری تنها 6 تا 8 درصد از بودجه کشور عملیاتی شده است که در این شرایط مدیران باید مدیریت بحران کرده و با برنامه حرکت کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک نماینده مجلس در شهرستان‌ها باید بخشی از وقت خود را صرف انجام اموری کند که در وظایف او نیست.

هم‌اکنون 50 درصد از مراجعین به نمایندگان مجلس کسانی هستند که پاسخ مناسبی از ادارات و ارگان‌ها دریافت نکرده و برای حل مشکل خود به نمایندگان مراجعه می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: یک نماینده مجلس باید در چارچوب وظایف خود عمل کند ولی هنگامی که مردم برای حل مشکلاتشان به آنها مراجعه می‌کنند ناچارند درگیر کار اجرایی شوند که این وقت بسیاری از آن‌ها را می‌گیرد و به همین خاطر تعامل بین فرمانداران، نمایندگان، بخشداران و استاندار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم در دولت یازدهم شاهد تعامل مناسب بین مسئولان باشیم.

انتهای پیام/87002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول