اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نیروی انتظامی شرق استان تهران:

هدف پلیس فتا ورود به حریم خصوصی افراد نیست

جانشین نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: هدف پلیس فتا ورود به حریم خصوصی افراد نیست.

هدف پلیس فتا ورود به حریم خصوصی افراد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، جمال نیکجو ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: شعار امسال نیروی انتظامی روزآمدی، قانون‌مداری و مردم‌مداری است.

وی افزود: شعارهای نیروی انتظامی به این موضوع تأکید دارد که نیروی انتظامی برای تأمین امنیت به کمک مردم و جامعه نیازمند است و پلیس به تنهایی نمی‌تواند امنیت را در کشور ایجاد کند.

جانشین نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: امنیت یک نعمت ذهنی و روانی است و تا زمانی که کسی گرفتار ناامنی نشود قدر این نعمت بزرگ را نمی‌داند، بر اساس روایات اسلامی نعمت امنیت و سلامتی تا زمانی که از دست نرود قدر آن دانسته نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای تأمین امنیت 26 لایه وجود دارد که برای تأمین امنیت پایدار باید این 26 لایه عملکرد مناسبی داشته باشند، لایه اول خانواده است که نقش مهمی در تولید امنیت دارد و اگر پدر و مادر مدیریت اصولی و منطقی بر فرزندان داشته باشند، می‌توانند در ایجاد امنیت موثر باشند.

نیکجو عنوان کرد: لایه دوم، مدارس و دانش آموزان و فرهنگیان هستند که یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و اگر در مدارس، دانش‌آموزان با اعتقادات مذهبی رشد پیدا کنند می‌توانند در ایجاد امنیت اثرگذار باشند و لایه سوم ائمه جمعه و جماعات و دانشگاهیان هستند.

این مسئول انتظامی متذکر شد: بنابراین برای ایجاد امنیت باید این 26 لایه کارکرد خود را انجام دهند و پلیس فقط باید این امنیت را در لایه‌های مختلف حفظ کند.

جانشین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: باید دانست که برای این امنیت خون هزاران شهید بر زمین ریخته شده است تا امروز ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم و بر اساس روایات اسلامی یک ساعت پاسداری معادل هفتاد سال عبادت است و باید همه ملت قدر و جایگاه نیروهای نظامی و انتظامی را بدانند.

وی افزود: پلیس را نباید یک شغل و یک منبع درآمد فرض کرد و این شغل نیاز به ولایت‌مداری، حوصله و بردباری دارد و باید نیروی انتظامی را در رسیدن به اهداف عالیه کمک کرد.

این مسئول یادآور شد: امروز 6 هزار همیار پلیس در کشور وجود دارند که به‌‌عنوان بازوی پلیس بر اجرای قانون تأکید دارند و باید مردم از قانون تبعیت کنند.

نیکجو در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت به روز شدن پلیس تصریح کرد: امروز عصر ارتباطات و فناوری است و سارقان در فضای سایبر نفوذ کردند و پلیس نیز باید تجهیزاتش به‌روز باشد و به همین خاطر یکی از واحدهایی که در سال‌های اخیر در نیروی انتظامی شکل گرفت، پلیس فتا است.

وی بیان کرد: هدف پلیس فتا ورود به حریم خصوصی افراد نیست، بلکه می‌خواهد از حریم افراد جامعه پاسداری کند.

انتهای پیام/2462/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول