اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

رمز موفقیت ملت ما در دعاست

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رمز موفقیت ملت ما در دعاست گفت: پیامبر اکرم (ص) در تمام سختی‌ها و مشکلات دست به دعا برمی‌داشتند پس با دعا می‌توانیم خیلی از مشکلات آخرت خود را حل کنیم.

رمز موفقیت ملت ما در دعاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی امروز در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه تقوا موجب سعادت و بهورزی انسان می‌شود و متقین در جایگاه صدق در بهشت قرار می‌گیرد، یکی از شاخصه‌های اخلاقی داشتن تقوای خانواده است یعنی محبت به فرزندان و دوری از هرگونه بداخلاقی در جمع آنهاست.

وی با مطرح کردن داستان سعد بن محاد و تدفین ایشان توسط پیامبر (ص) افزود: هنگامیکه ک پیامبر (ص) سعد بن محاد را در قبر به خاک سپرد با بیان اینکه باید قبر را تمیز  درست کنیم در پاسخ به یکی از یاران همراهش گفت علت این امر این است که هر کس مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد باید به نحو احسن انجام بدهد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه خداوند متعال در بین بندگان آن بنده‌ای را دوست می‌دارد که زمانی دست به کار می‌زند آن را به بهترین وجه ممکن انجام دهد.

وی ادامه داد: فرقی نمی‌کند امروزه دارای چه شغلی باشید آنچیزی که متفاوت است این است که مسئولیتی را که می‌پذیریم آن را به بهترین وجه ممکن انجام دهیم. با بیان اینکه مسئله اخلاق در خانواده امری بسیار مهم است بیان داشت: بسیاری از طلاق‌ها و فروپاشی خانواده‌ها از درست انجام ندادن همین مسئولیتی است که آن را پذیرفته‌اند.

این مقام مسئول  با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید«خداوند به آن مردان رحم کند که نسبت به فرزندان خود محبت فراوان دارند» تاکید کرد: منظور از رعایت تقوا نماز خواندن، روز مستحبی و غیره نیست بلکه منظور آن است که همه مظاهر انسان دارای تقوا باشد.

حجت‌السلام میردامادی در ابتدای خطبه‌های دوم با بیان اینکه باید طوری رفتار کنیم تا زمانی که از دنیا کوچ می‌کنیم همه اهل دنیا احساس کنند فردی ارزشمند از میان آن‌ها رفته است، با اشاره به ایام‌های هفته پیش رو تصریح کرد: شنبه این هفته سالروز شهادت مظلومانه حجاج به دست آمریکای جنایتکار و آل سعود در سال 1366 را داریم که حضرت امام خمینی فرمودند «اگر از سر تقصیر‌های صدام بگذریم از سر تقصیر آل سعود نخواهیم گذشت، خداوند متعال انتقام این مظلومان جهان اسلام را از آمریکای جنایتکار و آل سعود بگیرد».

این مسئول با اشاره به سالگرد شهادت مظلومانه امام محمد باقر در روز یکشنبه اذعان داشت: امام پنجم شیعیان جهان اسلام کسی بود که یک انقلاب فرهنگی و علمی را در اسلام پایه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) در مورد علوم که فرمودند این سینه علوم فراوانی در آن نهفته است که به علت نبود تقوا مکانی برای انتشار آن‌ها نمی‌یابم افزود: پیامبر اکرم (ص) به جابر فرمودند تو تا زمان امام پنجم که نامش مطابق نام من است زنده خواهی ماند، سلام مرا به او برسان و او را زیارت کن.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امام محمد باقر (ع) با تأسیس دانشگاهی که فرزندش امام جعفر صادق (ع) در رونق دادن آن نقش چشمگیری داشت بیش از 4 هزار دانشمند و محقق را تحویل دنیای اسلام داد، ادامه داد: امام محمد باقر (ع) در سال 57 هجری متولد شد و در مدینه منوره در جریان قیام امام حسین (ع) در کربلا شرکت داشت و در سال 95 هجری به مقام امامت رسید و همچنین در سال 114 هجری به دست هشام به شهادت رسید.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «دو نعمت وجود دارد که قدر آن‌ها مشهود است یکی نعمت سلامتی و دیگر نعمت امنیت است» به هفته ناجا پرداخت و تأکید کرد: ما هم‌اکنون از لحاظ امنیت در دنیا حرف اول را می‌زنیم و این امنیت میسر نمی‌شود مگر با رشادت‌ها و مجاهدت‌های فرزندان نیروی انتظامی که از طلایه‌داران امنیت در کشور است.

میردامادی با اشاره به سرمایه‌گذاری و جلسه اخیری که در ترکیه توسط آمریکا و اسرائیل با همراهی آل سعود برای ناامن کردن کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت تصریح کرد: در ابتدا ما این امنیت را مدیون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و بعد فرزندان ناجا هستیم که سینه خود را مقابل توطئه‌های دشمنان سپر کرده‌اند.

وی با اشاره به 8 ذی‌الحجه روز حرکت امام حسین (ع) از مدینه به سمت و سوی کربلا ادامه داد: امام حسین (ع) در روز عاشورا فرمودند به این علت به کربلا آمده‌ام که آزادگان جهان و انسان‌های با فضیلت عالم بدانند که مشکل من با یزید نیست بلکه مشکل من این است که او مرا اختیار داده بین ذلت و شهادت و سپس دوباره فرمودند از خانواده ما بدور است ذلت را بپذیریم چرا که شهادت برای ما نوعی افتخار است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز عرفه که امام حسین (ع) در دعای روز عرفه می‌فرماید «خدایا کور است آن چشمی که تو را نمی‌بیند» بیان داشت: عبادت در روز عرفه ثوابش برابر با 180 سال عبادت است.همچنین شب عرفه یکی از شب‌های با عظمت خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت ملت ما در دعاست تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) در تمام سختی‌ها و مشکلات دست به دعا بر می‌داشتند که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «بخوانید مرا تا استجابت کنم شما را» پس با دعا می‌توانیم خیلی از مشکلات آخرت خود را حل کنیم.

میردامادی با بیان اینکه عید قربان عید ایثار است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «ابراهیم بت شکن به همه آموخت عزیز‌ترین ثمره خوب خود را برای عدل الهی فدا کنید آن وقت عید بگیرید» و همچنین فرمودند «خانواده‌‌های شهدا چیز از دست نداده‌اند که در غم آن باشند زیرا هر شهیدی که در راه انقلاب نثار کرده‌اند در راه خداوند متعال نثار کرد‌ه‌اند»

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمود: «وحدت در حج باید اوج بگیرد» افزود: روز چهارشنبه علاوه بر عید قربان روز پیوند اولیا و مربیان را داریم که خانواده‌ها باید به تربیت فرزندان خود اهتمام ورزند و آنان را به حال خود رها نکنند.

این مسئول بیان اینکه یکی از سیاست‌های آمریکا و اسرائیل ترویج بی‌عفتی و بی‌بندوباری است بیان داشت: دشمنان می‌خواهند با ترویج فساد، اعتیاد و بی‌بندوباری در جامعه زمینه نابودی حکومت اسلامی را فراهم کنند که مسئولین باید با هوشیاری کامل گام‌های بلند و مثبتی در این زمینه بردارند.

وی با گریزی از وقایع سیاسی اخیر در کشور اذعان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند«با آمریکا، استکبار و صهیونیسم ما نمی‌توانیم رفیق باشیم» زیرا 60 سال است که تجربه نشان داده است که آنها دروغگو هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه 217 سوره بقره که می‌فرماید آنها حتی یک لحظه نمی‌توانند از دشمنی با شما دست بردارند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها این آرزو را به گور خواهند برد که با تهدید این کشور را مجبور به عقب‌نشینی کنند.

انتهای پیام/63023/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول