اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

اعتمادمان به دشمنان باید همراه با احتیاط باشد

امام جمعه یزد با اشاره به برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا گفت: باید مراقب باشیم تا شیفته دشمن نشویم و اعتمادمان به آنها همراه با احتیاط باشد.

اعتمادمان به دشمنان باید همراه با احتیاط باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار داشت: مسئله‌ای که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، حفظ و گسترش اسلام و دین خدا و تربیت بندگان خدا بر اساس قرآن و اسلام است.

وی تاکید کرد: در طی کردن این مسیر الهی، دشمنان همواره وجود داشته‌اند و خداوند در قرآن نیز می‌فرماید: «با شما مبارزه می‌کنند تا شما را بازدارند، اگر بتوانند».

ناصری تصریح کرد: اگر بخواهیم و مقاومت کنیم، به طور قطع دشمن فرصت پیدا نمی‌کند در مقابل اسلام ما بایستد ضمن اینکه اگر وحدت داشته و پایداری کنیم، این قدرت را پیدا نخواهد کرد.

خطیب جمعه یزد خاطرنشان کرد: در مقابل دشمن همیشه نباید واکنش منفی نشان داد بلکه گاهی اوقات باید تلاش کنیم تا دشمن را هدایت کنیم تا در دنیا از ما تعبیر و برداشت بد نشود و این به آن معنا نیست که به دشمن بها بدهیم یا بهانه‌ای به دست او بدهیم.

ناصری یادآور شد: در ایجاد رابطه با دشمنان، گاهی مسئله حکمت نیز مطرح می‌شود زیرا گاهی باید با دشمن به نحوی برخورد شود که حس دشمنی او تحریک نشود و دشمنان نتوانند دیگران را تحریک کنند و تا می‌توانیم باید آنها را همراه خود کرده و هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: باید در این ارتباط، قدرت و عزت خود را نیز حفظ کنیم و مصلحت‌هایی را نیز در نظر بگیریم تا جامعه هم مقنن و هم غنی و مهم باشد.

وی تصریح کرد: اکنون باید در این ارتباط، عزت خود را حفظ کنیم و ضمن اینکه حرف‌هایمان را می‌زنیم و مذاکراتمان را انجام می‌دهیم، به استقلال، عزت و اقتدار خود نیز پای‌بند باشیم.

ناصری با بیان اینکه به حمدالله تاکنون نیز اینگونه بوده است، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که شیفته دشمن نشویم و اعتمادمان به دشمن با احتیاط باشد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: امام محمدباقر (ع) افتخار جهان اسلام و افتخار شیعه است و با علم خود به اسلام جانی دوباره بخشید.

وی با بیان اینکه اشراف امام محمد باقر (ع) به علوم مختلف به قدری زیاد بود که به جز امام صادق (ع) هیچکس دیگری هم‌پای او نخواهد شد، تصریح کرد: هیچ پرسشگری در دنیا نبوده که سئوالی از امام محمد باقر (ع) یا امام صادق (ع) بپرسد و سئوالش بی‌پاسخ مانده باشد.

ناصری ادامه داد: هیچ زبانی نیست که پرسشگران دنیا، با آن زبان از امام سئوال کرده باشند و امام با همان زبان پاسخ آنها را نداده باشد.

وی بیان کرد: این علم و این درجه از تسلط بر علوم و زبان، برای همگان تحیر برانگیز بود و افتخاری بزرگ برای جهان تشیع به شمار می‌رفت.

امام جمعه یزد همچنین سالروز درگذشت یکی از مفاخر یزد، آیت‌الله سیدجواد مدرسی را نیز گرامی داشت و افزود: ایشان مردی با اخلاص بود و همواره در مسیر خدمت به خلق خدا و جلب رضایت خدا قدم بر می‌داشت.

انتهای پیام/2464/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول