اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست «حمدین صباحی» برای از سرگیری فوری روابط قاهره ـ دمشق

موسس جریان مردمی مصر و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواستار از سر گیری فوری روابط قاهره و دمشق و پایان لغو عضویت سوریه در اتحادیه عرب شد.

درخواست «حمدین صباحی» برای از سرگیری فوری روابط قاهره ـ دمشق

به گزارش خبرگزاری فارس «حمدین صباحی» موسس جریان ملی مصر در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین»، خواستار از سرگیری روابط قاهره و سوریه شد که از دوران ریاست جمهوری «محمد مرسی» قطع شده بود.

وی همچنین خواستار پایان دادن به لغو عضویت سوریه در اتحادیه عرب شد.سوریه یکی از اعضای موسس اتحادیه عرب است.

این نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری مصر همچنین تأکید کرد که «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر برای حفظ جایگاه خود به عنوان یک رهبر مردمی محبوب نباید در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شود زیرا اگر در انتخابات حضور پیدا کند با اکثر آراء پیروز خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره عدم رهبری تجمعی اعتراضی از سوی او برای لغو معاهده کمپ دیوید گفت که لغو معاهده کمپ دیوید در حال حاضر در اولویت قرار ندارد و مهم تر از آن مسئله ایجاد ثبات، امنیت و عدالت اجتماعی در کشور است.

صباحی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر او رئیس جمهور مصر شود سفارت اسرائیل را در مصر تعطیل خواهد کرد یا نه؟ گفت که به دنبال ایجاد دشمنی‌های خارجی نیست و تلاش خواهد کرد که اهداف انقلاب 30 ژوئن از جمله عدالت اجتماعی، آزادی و رشد اقتصادی را که منجر به برکناری «محمد مرسی» شد، محقق کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول